اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 23 اسفند 1390 / کد مطلب: 1972 / نظرات: 0

رییس اداره راه و ترابری :


اعتبارات نگهداری راه در سبزوار همچنان ثابت است


اعتبارات نگهداری راه در سبزوار همچنان ثابت است  معاون مدیر كل و رییس اداره راه و ترابری سبزوار گفت: با وجود در حال افزایش بودن راه های شهرستان در هر سال ،اعتبارات نگهداری راه ها همچنان ثابت مانده است. 
   
 به گزارش ایرنا ، مهندس' فرشاد سلطانی'  در جمع شماری از مسوولان ، اعتبارات فصل حمل و نقل سبزوار را در سال 90 در اعتبارات كل شهرستان 40 میلیارد ریال معادل 19 درصد آن ذكر كرد و خواستار افزایش این رقم در سال 91 شد.

وی افزود: نزدیك به چهار سال است كه اعتبارات این فصل به ویژه در نگهداری راه ثابت مانده در حالی كه با مواردی از جمله افزایش سالانه راه ها و نیز افزایش قیمت قابل توجه گازوئیل و قیر در سال های اخیر مواجه بوده ایم.

سلطانی از كاهش شش درصدی تلفات حوادث رانندگی سبزوار در سال جاری نسبت به سال قبل برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: با این كاهش حدود هفت تا هشت نفر از هموطنان امسال دركنار خانواده حضور دارند.

وی از دلایل این مهم را نتیجه تعامل با پلیس راه و شناسایی به موقع نقاط پرحادثه و اقدام به موقع دانست و به برگزاری گشت مشترك با پلیس راه برای ایمنی و ارتقای محورها و جلوگیری از حوادث رانندگی اشاره كرد.

وی از افزایش اعتبارت راهسازی سبزوار از 60 میلیارد ریال در سال 86 به 200 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: این شهرستان به یك كارگاه راهسازی تبدیل شده و پروژه های خوبی در این حوزه در حال كار است.

رییس اداره راه و ترابری سبزوار همچنین گفت: تسطیح راههای روستایی و تیغه زنی آنها از مواردی است كه مورد انتقاد و سووال بسیاری از شهروندان و مسوولان است.

وی اظهار داشت:به دلیل بارندگی های بسیار خوب و پایین آمدن شدید دمای هوا در سال جاری معضلات ما در بخش تیغه زنی و تسطیح راه های روستایی بیشتر دیده شد.

وی بخشی از مشكلات در انجام این عملیات را بارندگی ، نبود فاصله بین بارش ها ، پائین آمدن شدید دمای هوا و یخ زدن سطح راه ، در برخی موارد افزایش دما به دنبال بارندگی ها و گل شدن مسیر و ... ذكر كرد.

این مسوول افزود: هنگام مناسب بودن هوا نیز به دلیل اینكه امكانات ما به شدت پایین و بیشتر ماشین آلات فرسوده است نمی توان جوابگوی انتظارات همزمان روستائیان بود.

وی ادامه داد:برابر استانداردها برای هر 100 كیلومتر راه روستایی یا خاكی باید حداقل دو دستگاه گریدر باشد كه كل امكانات اداره راه سبزوار به اندازه تسطیح و تیغه زنی راه در روداب است.

وی با بیان اینكه 357 كیلومتر راه خاكی در بخش روداب داریم كه نیاز به تسطیح دارند، افزود: با این وجود یك دستگاه گریدر در اختیار است.

وی با عذر خواهی از همه مردم و روستائیان به دلیل مشكلات موجود اظهار داشت: در عین حال اكثر راه های روستایی مهم تیغه زنی و تسطیح شده است.

رییس اداره راه و ترابری سبزوار با بیان اینكه سال های قبل از ابتدای آبان تا انتهای فروردین حدود دو هزار تن آسفالت در شهرستان مصرف می شد، افزود: امسال به دلیل بارندگی ها و بیشتر شدن خرابی راه ها پنج هزار تن آسفالت فقط برای لكه گیری استفاده شد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به وعده داده شده به مردم برای آسفالت سطحی 15 كیلومتر انتهایی باقی مانده محور ریوند از سمت شاهرود به سبزوار و مطلوب تر شدن وضعیت آن ، تا 25 اسفند ابراز امیدواری كرد با توجه به مناسب شدن هوا این امر محقق شود.

سلطانی با اشاره به خراب بودن راه به سمت شاهرود و محور برگشت آن در سال 86 افزود: از این سال 90 كیلومتر از راه رفت و 65 كیلومتر از راه برگشت بهسازی و آسفالت شده است .

وی با اشاره به بهسازی 10 كیلومتر دیگر از این مسیر و ارتقای سطح راه آن در سال جاری ،گفت: یك لایه روكش در حال حاضر انجام شده كه پس از تعطیلات لایه دوم و سوم هم باید روكش آسفالت شود.

وی از ادامه اقدامات مرمتی محور روداب سبزوار به محض مناسب شدن هوا و شرایط كار هم خبر داد.

این مسوول با بیان اینكه محور ملوند تا پروند در این محور راه روستایی صرف و متناسب با این میزان ترفیك است، افزود: احداث كارخانه سیمان در انتهای این محور و ترافیك سنگین آن موجب تخریب راه شده كه با پیگیری های انجام شده اقدامات مرمتی آن انجام می شود.

وی نصب علائم كافی ، برطرف شدن تقریبی تقاطع ها و نقاط حادثه خیز ،ایجاد 11 دستگاه پاركینگ و آسفالت پنج كیلومتر از راه ملوند به پروند را ازاقدامات انجام شده در این مسیر برشمرد.

وی حجم مصرف آسفالت محور روداب سبزوار را زیاد و به اندازه تمام حوزه این اداره در سایر شهرستان برشمرد و با اشاره به به خرید قیر به عنوان معضلی بزرگ ،گفت: تا كنون با پیگیری ها و تدابیر انجام شده برای قرار داشتن محور در وضعیت بهره برداری تلاش شده است.

وی همچنین گفت: محور روداب - سبزوار به دلیل راه اندازی كارخانه سیمان و افزایش سریع ترافیك آن فرصت لازم را برای ارتقای محور ایجاد نكرده و ترافیك قبل از خود محور ارتقا یافت و صدمات زیادی به آن وارد كرد.

رییس اداره راه و ترابری سبزوار اظهار داشت: محور ششتمد این شهرستان هم با پیگیری فرماندار اجرایی خواهد شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.