اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 23 اسفند 1390 / کد مطلب: 1967 / نظرات: 0

رئیس شبكه دامپزشكی :


طرح نظارت بر عرضه ماهیان زینتی در سبزوار اجرا می‌شود


طرح نظارت بر عرضه ماهیان زینتی در سبزوار اجرا می‌شود  رییس شبكه دامپزشكی سبزوار از نظارت بر عرضه ماهیان زینتی در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح به منظور عرضه سالم و بهداشتی ماهیان زینتی و با توجه به افزایش خرید ماهی در ایام نوروز به اجرا درمی‌آید. 
 
دكتر 'ولی ا... جغتایی'  تاكید كرد: شهروندان ماهی قرمز مورد نیاز را از مراكز مجاز تحت نظارت دامپزشكی تهیه كنند.

وی با اشاره به نكات بهداشتی نگهداری ماهیان زینتی آكواریومی اظهار داشت: افراد بایستی از تماس مستقیم ماهی با دست خوداری كرده و استفاده از دستكش نیز به ویژه برای افراد حساس همچون كودكان و سالخوردگان و دارای سوابق آلرژی لازم است.

وی افزود: درصورت تماس دست ،شستشوی كامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب و یا ماهیان زینتی ضروری است و شهروندان در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌های پوستی در اولین فرصت حتماً به پزشك مراجعه كنند.

وی با بیان اینكه دستكاری ماهی باعث آسیب دیدن پوشش سطحی ماهی شده و ماهی را نسبت به باكتری‌ها و انگل‌های آب حساس و آسیب‌پذیر می‌كند، گفت: در این موارد هم باید از دست زدن به ماهی خودداری كرد و در صورت بروز هرنوع علائم و ناراحتی در ماهی زینتی ،ماهی بیمار را بلافاصله از سایر ماهی ها جدا و موضوع را به دامپزشك اطلاع دهید.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.