اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 اسفند 1390 / کد مطلب: 1941 / نظرات: 0


زنگ سبز در یكی از شهرهای تابعه سبزوار به صدا درآمد


زنگ سبز به مناسبت روزدرختكاری و آغاز هفته منابع طبیعی در اقدامی نو در شهر روداب یكی از شهرهای تابعه سبزوار با حضور شماری از مسوولان و دانش آموزان به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا ، معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری سبزوار در این آیین كه در مدرسه شبانه روزی حضرت طاهره (س) این شهر برگزار شد كسب رتبه نخست سرانه فضای سبز استان توسط شهر كویری روداب را قابل توجه دانست .

' محمد كلاته' از تلاش های مردم منطقه روداب در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و فضای سبز تقدیر كرد.

وی با اشاره به تغییر چهره روداب و روستاهای این بخش با تاغ زارهای اطراف آن ، وجود این تاغ زارها را موجب جلوگیری از هجوم طوفان های شن و گرد و خاك به این منطقه دانست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زیاد درختكاری در دین مبین اسلام گفت: درختكاری با فطرت انسان عجین شده است.

'كاظم خلیلی دارینی' شهردار روداب هم فضای سبز موجود در این شهر را 30 هكتار ذكر كرد و با اشاره به جمعیت حدود پنج هزار نفری آن گفت: سرانه فضای سبز روداب به ازای هر نفر 60 متر است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوارهم در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: مراسم زنگ سبز هر ساله در یكی از مدارس شهر سبزوار اجرا می شد كه امسال به منظور ترویج بیشتر فرهنگ كشت و حفظ فضای سبز در شهرهای جوان ،در شهر روداب برگزار شد.

' مسعود وظیفه دار' همچنین رنج بردن بخش های تابعه سبزوار از بیابان زایی ،نیاز آنها به فضای سبز و جلوگیری از بین رفتن نهال های كاشته شده به وسیله دام ها را از دیگر اهداف این اقدام عنوان كرد.

وی به استقبال و حمایت شورای اسلامی شهر ، شهرداری ، معتمدین و مدارس و ... از برگزاری این مراسم در شهر روداب هم اشاره كرد.

وی خاطر نشان شد: پنج هزار اصله نهال برای كاشت در سطح شهر روداب در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفته است.

این مسوول كاشت پنج هزار اصله نهال در ورودی شهر داورزن مركز بخش داورزن سبزوار با حضور شماری از مسوولان را از دیگر برنامه های روز درختكاری در این شهرستان ذكر كرد.

در پایان این آیین چند اصله نهال توسط شماری از حاضران در مدرسه حضرت طاهره (س) غرس شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.