اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 اسفند 1390 / کد مطلب: 1931 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزی :


كشت دیم پائیزه سبزوار هفت هزار هكتار افزایش یافت


كشت دیم پائیزه سبزوار هفت هزار هكتار افزایش یافت  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار از افزایش سطح زیر كشت دیم پائیزه این شهرستان به هفت هزار هكتار در پی دنبال بارندگی های مناسب سال زراعی جاری خبر داد. 
  
مهندس 'محمد جواد ایزدیان '  در گفت و گو با ایرنا میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تا كنون را حدود 200 میلیمتر ذكر كرد و افزود: این در حالی است كه سال زراعی قبل تا پایان اسفند حدود 85 میلی متر بارندگی در این شهرستان داشتیم.

وی با بیان اینكه سال گذشته به دلیل خشكسالی كشت دیم در سبزوار نبود، گفت: امسال هفت هزار هكتار كشت دیم پائیزه در این شهرستان انجام شد.

وی اضافه كرد: اگر بارندگی مناسب نیمه نخست سال زراعی جاری در بهار هم ادامه یابد 10 درصد افزایش عملكرد در غلات این شهرستان نیز خواهیم داشت.

این مسوول با پیش بینی افزایش 15 درصدی عملكرد زعفران این شهرستان در سال آینده خاطر نشان كرد: یك هزار و 520 هكتار از اراضی كشاورزی سبزوار زیر كشت زعفران است.

وی افزود: در محصول زیره هم با توجه به بارندگی های اخیر پیش بینی می شود 20 درصد افزایش سطح زیر كشت و 10 درصد افزایش عملكرد داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز كشت زیره از اواخر آذر پیش بینی كرد بالغ بر یك هزار هكتار كشت آبی و 50 هكتار كشت دیم داشته باشیم كه میانگین برداشت سالانه این محصول در سبزوار 800 تن و دارای رتبه نخست تولید محصول در استان است.

مهندس ایزدیان اضافه كرد: در صورت تداوم بارندگی ها شاهد افزایش پنج درصدی عملكرد محصولات باغی در امسال و افزایش 20 درصدی آن در سال آینده باشیم.

وی از افزایش 15 درصدی دبی قنوات و چشمه های هوابین ( وابسته به بارندگی ) و رودخانه های فصلی به دنبال بارندگی های مناسب سال زراعی جاری در این شهرستان هم خبر داد.

وی بخشی از منابع آبی این شهرستان را شامل حدود 821 رشته قنات ، 325 دهنه چشمه و 45 رودخانه دائمی و فصلی ذكر كردو گفت: 25 درصد چشمه ها و 15درصد قنوات شهرستان هوابین هستند .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.