اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 15 اسفند 1390 / کد مطلب: 1930 / نظرات: 0

رئیس اداره منابع طبیعی :


حدود 70 هزار اصله نهال در قالب نهضت سبز در سبزوار در حال توزیع است


حدود 70 هزار اصله نهال در قالب نهضت سبز در سبزوار در حال توزیع است  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار از توزیع و كاشت نزدیك به 70 هزار اصله نهال در قالب نهضت سبز و به مناسبت هفته طبیعی در سطح این شهرستان خبر داد. 
   
 مهندس 'مسعود وظیفه دار'  در گفت و گو با ایرنا هدف از این اقدام را افزایش سرانه فضای سبز در سطح سبزوار و شهرهای تابعه شهرستان عنوان كرد .

وی افزود: به منظور تحقق هدف نهضت سبز، امسال توزیع نهال در محل هایی كه امكان آبیاری و مراقبت از آن و در نهایت قابلیت ارائه در سال بعد در قالب فضای سبز وجود داشته باشد انجام می شود.

وی برخی اشكالات نحوه توزیع نهال بین مردم در سال های گذشته را كشت نهال كنار مزارع ، از بین رفتن برخی از آنها توسط دام ها ، عدم آبیاری و مراقبت آن و ... و در نهایت به ثمر نرسیدن نهال های توزیع شده عنوان كرد و گفت: به منظور رفع این مشكل امسال نهال در قالب نهضت سبز توزیع می شود.

این مسوول توزیع نهال برای كاشت در شهرهای تابعه سبزوار ، برخی واحدها صنعتی ،مراكز دانشگاهی و غیره را در همین راستا دانست .

وی با بیان اینكه تعداد نهال توزیعی سبزوار امسال كاهش یافته افزود: پیگیر افزایش این سهمیه هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل تعداد زیاد درخواست ها ، سوق یافتن مردم به ایجاد فضای سبز و استفاده از ان ،وسعت شهرستان و دارا بودن چهار بخش تابعه سهمیه فعلی جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

وی نهال های توزیع شده را شامل آیلانتوس( درخت عرعر)، كاج ، سرو ، زبان گنجشك ، صنوبر و... ذكر كرد و در پاسخ به چرایی عدم توزیع نهال های مثمر گفت: درختان مثمر تمام سال سبز نیستند و بنابراین تاثیر آنها در فضای سبز همیشگی نیست.

وی از ترویج كشت صنوبر در قالب طرح زراعت چوب از سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: این نوع درخت كه مناسب مناطق كوهستانی و دارای آب است پس از سه تا چهار سال قابلیت برش و فروش چوب داشته و به دلیل سریع الرشد بودن تاثیر خود را در فضای سبز حفظ می كند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار ضمن اشاره به برنامه های این اداره به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: امسال در اقدامی نو زنگ سبز روز 15 اسفند با حضور مسوولان در یكی از مدارس شهر روداب سبزوار نواخته می شود.

وی درختكاری در ورودی شهر داورزن با حضور شماری از مسوولان و درختكاری در ورودی منطقه حیات وحش شیراحمد سبزوار را بخش دیگری از برنامه های این هفته برشمرد.

از 15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.