اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 اسفند 1390 / کد مطلب: 1857 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار :


انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس از سوی مردم یك ضرورت است


انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس از سوی مردم یك ضرورت است  امام جمعه سبزوار انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس یك ضرورت است و مردم می باید در انتخاب خود توجه و دقت لازم را داشته باشند.
  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ' غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان افزود: توجه داشته باشید افرادی كه از حوزه انتخابیه سبزوار و سایر حوزه های انتخابیه به مجلس می روند متعلق به تمام كشور هستند .

وی با اشاره به فرموده ای از امام راحل (ره) گفت: كسانی را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب كنید كه به اسلام ، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه معتقد و وفادار بوده و به اجرای احكام اسلام متعهد باشند.

وی ادامه داد: : چنین نباشد كه افرادی فقط نزدیك انتخابات دم از ولایت فقیه و غیره زده و بعد همه را فراموش كنند.

امام جمعه سبزوار انتخاب كاندیدای اصلح با توجه به مصالح جامعه و نیازهای كشور و نیز انتخاب كاندیدایی كه احتمال انحراف در وی نرود را هم خواستار شد.

خطیب جمعه سبزوار توجه به قرآن و عترت ، سیره بزرگان دین و ضوابط حكومتی و به ویژه اقتدا به پیامبر گرامی اسلام و پیروی از سیره ایشان به عنوان كامل ترین انسان را به همه كسانی كه مسوولیتی برعهده دارند و كسانی كه قصد بر عهده گرفتن مسوولیت نمایندگی مجلس را دارند توصیه كرد.

وی شجاعت ، عدالت ، امانتداری ، صداقت ، عطوفت و حسن خلق ، وفای به عهد ، استقامت و پایداری ، مشورت ، زهد و ساده زیستی ، خدمتگزار دلسوز بودن ، نظم و انضباط ، توجه به نسل جوان در عمل و ... را در همین رابطه مورد تاكید قرار داد .

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با بیان اینكه عدالت از جمله الفاظی است كه مورد ظلم قرار گرفته ، گفت: استكبار جهانی و كسانی كه در طول تاریخ جنایاتی مرتكب شده اند همان افراد دم از عدالت هم زده اند.

وی زهد و ساده زیستی را هم موجب رفع و یا كاهش بسیاری مشكلات دانست و در ادامه با تاكید بر رعایت نظم و انضباط توسط همه به ویژه مسوولان ، از اختصاص اواسط وقت اداری به صرف صبحانه توسط برخی كارمندان و معطل شدن ارباب رجوع ابراز گلایه كرد.

وی در مورد توجه به نسل جوان هم گفت: فقط با شعار جوانگرایی مشكلات جوانان حل نمی شود و جوان نیاز به كار و درآمدی برای ازدواج دارد و وجود مهریه های سنگین از دیگر مشكلات جوانان است.

خطیب جمعه سبزوار قرآن را بزرگترین امانت دانست و ضمن تاكید بر حفظ این امانت گفت: اینكه فقط از این امانت در برخی جاها استفاده تبلیغاتی و یا تزئیناتی شود درست نیست.

وی در بخشی از سخنانش خطاب به اطرافیان نامزدهای مجلس نهم از آنان خواست از چاپ آیات قرآن و اسامی ائمه و اسماء مقدس بر روی پوستر و بروشورهای تبلیغاتی خودداری كنند تا با زمین ریختن برخی از این بروشورها بی حرمتی نسبت به آنها نشود.

امام جمعه سبزوار شركت در انتخابات و رای دادن را یك تكلیف و واجب برشمرد و یاد آور شد: با وجود همه پیشرفت ها و كارهای خوبی كه در كشور انجام شده اما مشكلاتی هم هست كه مردم با وجود این منشكلات در تمام انتخابات گذشته حضور گسترده در انتخابات داشته اند و انشاء ا... در انتخابات 12 اسفند نیز حضور حداكثری دارند.

وی همچنین ضمن محكوم كردن اهانت به قرآن كریم در افغانستان از واكنش خوب مسلمانان و شیعیان آن كشور در مقابل اهانت كنندگان تشكر كرد .


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.