اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 اسفند 1390 / کد مطلب: 1849 / نظرات: 0


مديرعامل مجتمع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان از توليد گازوئيل در اين مجتمع از تيرماه سال آينده خبر داد.


مديرعامل مجتمع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان/
از تيرماه سال آينده گازوئيل در اين مجتمع توليد خواهد شد
وي با اشاره به علت انتخاب سبزوار براي اين طرح، افزود: علاوه برموقعيت اين شهرستان درمنطقه، سبزواربزرگترين مصرف کننده بنزين و گازوئيل پس از مشهد دراستان است که مي‌تواند نيازهاي شمال و جنوب استان را نيز تهيه کند.با همکاري نمايندگان مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان کل تجهيزات با معافيت صد درصدي وارد سبزوار شد.
مديرعامل مجتمع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان از توليد گازوئيل در اين مجتمع از تيرماه سال آينده خبر داد.

رضا طوفاني در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، با اشاره به ورود اولين محموله تجهيزات مجتمع پالايشگاهي در شب گذشته، افزود: با همکاري نمايندگان مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان کل تجهيزات با معافيت صد درصدي وارد اين شهرستان شد.

وي فاز اول اين مجتمع را پالايشگاهي دانست و محصولات اين مجتمع را در اين فاز گازوئيل، بنزين، گاز مايع و سوخت جت اعلام کرد.

وي با بيان اينکه طبق برنامه زمانبندي تا پايان سال 91 اين مجتمع به بهره‌برداري مي‌رسد، پيش‌بيني سهامداران را براي فاز اول توليد، ابتداي تيرماه سال آينده جهت توليد مشتقات نفتي و گازوئيل عنوان و تصريح کرد: در صورت توليد گازوئيل از تيرماه حدود 5 تا 6 ماه از برنامه تعيين شده جلوتر خواهيم بود.

طوفاني با اشاره به ورود تجهيزات پيش ساخته و آماده از کشورهاي خارج به اين مجتمع، عنوان کرد: به همين جهت سرعت نصب تجهيزات در اين مجتمع از پالايشگاه‌هاي داخلي سريعتر است.

مدير عامل مجمتع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان از اجراي عمليات خاکي اين مجتمع از 5 يا 7 اسفندماه سال جاري خبر داد و گفت: اين عمليات شامل کوبيدن زمين، تسطيح، جانمايي تجهيزات، بتن‌ريزي و نصب تجهيزات است که تا پايان سال آينده تجهيزات نصب خواهد شد.

او در ادامه يادآور شد: تا پايان سال آينده مابقي محصولات همچون گاز مايع، بنزين و سوخت جت در مجمتع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان توليد خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه پس از توليد گازوئيل در تيرماه سال آينده، اين مجتمع به 50 درصد سوددهي خود مي‌رسد، ميزان هزينه لازم براي اجراي فاز اول اين مجتمع را 15 ميليارد تومان اعلام و عنوان کرد: از اين ميزان حدود 5.5 ميليارد تومان هزينه شده و مابقي نيز در حال هزينه شدن است.

وي با اشاره به حدود 15 نفر پرسنل ثابت در اين مجمتع در حال حاضر، بيان داشت: تا ابتداي تيرماه بايد اين تعداد به 50 نفر پرسنل ثابت و 150 نفر پرسنل متغير در سه شيفت کاري برسد.

مديرعامل مجمتع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان با بيان اينکه در فاز اول توليد گازوئيل روزانه 50 تريلي ميعانات گازي را از شرکت گاز شهيد هاشمي نژاد سرخس و مقداري از پارس جنوبي وارد اين مجمتع مي‌شود، به ورود 150 تريلي و مشغول به کار شدن حدود 900 راننده و کمک راننده در فاز نهايي اين مجتمع اشاره کرد.

وي با اشاره به اينکه با راه‌اندازي اين مجمتع شاهد ايجاد شبکه حمل و نقل سنگيني در اين شهرستان خواهيم بود، ميزان کل هزينه لازم براي اين مجتمع را 50 ميليارد تومان دانست و اظهار داشت: تاکنون تمام سرمايه‌گذاري با بخش خصوصي بوده است و تسهيلاتي از بخش دولتي دريافت نکرديم.

او اين مجتمع را نخستين مجتمع پالايشگاهي شرق کشور که توان توليد بنزين وگازوئيل را دارد، معرفي و عنوان کرد: اين مجتمع در مدت زمان 5 سال به محصولات پتروشيمي خواهد رسيد.

طوفاني به در نظرگرفتن 300 هکتارزمين در پشت شهرک صنعتي سبزواربراي اين طرح اشاره و درخصوص ضايعات اين پالايشگاه، گفت :97.5 درصد ماده اوليه به محصول تبديل شده و 2.5 تا 3درصد نفت کوره است.

وي با اشاره به علت انتخاب سبزوار براي اين طرح، افزود: علاوه برموقعيت اين شهرستان درمنطقه، سبزواربزرگترين مصرف کننده بنزين و گازوئيل پس از مشهد دراستان است که مي‌تواند نيازهاي شمال و جنوب استان را نيز تهيه کند.

گفتني است در مجمتع پالايشگاهي و پتروشيمي ستاره خراسان به طورسالانه 15هزار و110تن نفت کوره، ، 19هزار و 539 تن گازمايع،10 هزار و421 تن انواع گازوئيل و 164هزار و 124تن انواع بنزين توليد مي‌شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.