اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 4 اسفند 1390 / کد مطلب: 1848 / نظرات: 0

شهردار:


بیش از 71 درصد بودجه 91 شهرداری سبزوار به طرح های عمرانی اختصاص دارد


 شهردار سبزوار گفت: بیش از 71 درصد بودجه 91 این سازمان به طرح های عمرانی اختصاص دارد. 
   
 ' حسین مقصودی' بودجه سال 1391 شهرداری را به انضمام شش سازمان تابعه آن 586 میلیارد ریال و بودجه مستقل شهرداری را 450 میلیارد ریال ذكر كرد.

وی اظهار داشت: از این اعتبار، سهم هزینه های عمرانی بالغ بر 320 میلیارد و 617 میلیون ریال معادل 2/71 درصد و سهم هزینه های جاری بیش از 129 میلیارد و 382 میلیون ریال معادل 8/28 درصد از كل بودجه است.

وی ادامه داد: در راستای ماده 23 آیین نامه مالی شهرداری ها و به موجب بخشنامه تنظیم شده بودجه سال 91، پس از برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران وكارشناسان برای جذب درآمد بیشتر و رفع مشكلات و چالش ها، برای نخستین بار در سبزوار بودجه شهرداری زودتر از موعد مقرر تقدیم شورای اسلامی شهر سبزوار شد.

مقصودی گفت: اتمام طرح های نیمه تمام، احداث دروازه ولایت، پاركینگ طبقاتی و باغ ایرانی، تكمیل مجتمع تجاری هتل قدیم شهرداری، خرید تجهیزات پرسی برای كارگاه تولید بلوك و جدول بتنی، بهسازی پیاده رو، ایجاد مبلمان شهری و نورپردازی خیابان ها و غیره به عنوان طرح های خاص بزرگ برای تمركز بیشتر در بخش عمران، برای سال جدید ستاره دار شد.

وی مهمترین سیاست های بودجه 91 شهرداری سبزوار را اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای و ایجاد تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه ای، توسعه نظام برنامه ریزی و مدیریت شهری، ارتقای جایگاه آموزش، پژوهش، ،ارتقاء كیفیت خدمات شهری و غیره بیان كرد.

شهردار سبزوار همچنین بهبود وضعیت و ایجاد تاسیسات اماكن تاریخی و فضای سبز در مبانی ورودی و خروجی و توسعه احداث و بهبود فضای سبز و بوستان های شهری بخصوص حاشیه كمربندی و شبكه حمل و نقل و معابر شهری را از مهمترین برنامه های بودجه سال 91 شهرداری سبزوار ذكر كرد.

وی توسعه مبلمان شهری و نورپردازی معابر، بلوارها، میادین و ایجاد المان ها و تندیس متناسب با شهر سبزوار ، ایجاد اماكن و فضاهای ورزشی، تفریحی و توریستی و اعمال سیاست های تشویقی در بافت های فرسوده شهری به منظور احیا و زنده ساختن 15 درصد بافت فرسوده موجود و ...را هم در همین رابطه بیان كرد.

مقصودی اظهار داشت: وصول درآمد پسماند و عوارض ساخت ایستگاه های آتش نشانی، مدیریت در وصول بهتر عوارض مستمر، وصول مطالبات و معوقات شهرداری از ادارات و ردیف افزایش درآمدی در كد 0603001 تحت عنوان جریمه كمیسیون ماده صد از مهمترین شاخص های بودجه در این بخش با توجه به افزایش 50 درصدی نسبت به بودجه سال قبل است.

وی خواستار كمك و همراهی بیشتر شهروندان و مسوولان شهرستان در تحقق بودجه 91، پرداخت حق و حقوق شهروندی و اعتلای روز افزون سبزواری آباد و توسعه یافته در حد نام این كهن شهر شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.