اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 3 اسفند 1390 / کد مطلب: 1845 / نظرات: 0


چندین كمپ اسكان برای مسافران نوروزی در سبزوار پیش بینی شده است


مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: پارك های شهربازی، باغ ملی، زائر، بهمن و ارمغان به عنوان كمپ های اسكان مسافران نوروزی در این شهر پیش بینی شده است.
  
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهندس 'حسین دولت آبادی 'افزود: در راستای خدمت بیشتر به مسافران نوروزی چادرهای اسكان مسافرتی و نقشه راهنمای سبزوار تهیه شده تا مسافران بتوانند به محض ورود به سبزوار دغدغه ای برای اسكان در پارك ها نداشته باشند و با استفاده از نقشه راهنما نیز مكان های مورد نظر خود را برای بازدید شناسایی كنند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده پرداخت و افزود: به دلیل شرایط اقلیمی سبزوار، درختكاری خیابان ها، محلات و كمربندی زودتر از هر سال مطابق برنامه پیش بینی شده انجام شد.

مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری سبزوار كاشت گونه های مقاوم چند ساله طبق طرح كاشت را از برنامه های عملیات درختكاری سال جاری بیان كرد و گفت : از ابتدای بهمن امسال كاشت درخت در خیابان های اسدآبادی و كاشفی آغاز و تا پایان بهمن ماه نیز سایر خیابان های سطح شهر درختكاری شدند.

'دولت آبادی' به طرح تهیه و تدوین پارك استقبال در ابتدای ورودی سبزوار نیز اشاره كرد و گفت: تا پایان سال فاز نخست این پارك آغاز خواهد شد.

وی بیان كرد: با احداث پارك استقبال تعداد كمپ های مسافری به شش پارك بزرگ منطقه ای در حاشیه كمربندی خواهد رسید كه این اتفاق جایگاه ویژه ای برای سبزوار خواهد بود.

مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری سبزوار به نصب المان های نوروزی در آیلندهای فعلی و جدید، لچكی ها و میدان سربداران نیز اشاره كرد و افزود: تا پایان سال این المان پس از گلكاری خیابان ها، محلات، پارك ها، در محلات پیش بینی شده جانمایی و نصب خواهد شد تا در ایام نوروز مردم شاهد زیبایی دو چندانی از فصل بهار باشند.

وی با اشاره به اینكه امسال با برنامه ریزی و تشكیل اكیپ ویژه برای نخستین بار هرس، فرم و حذف شاخه های خشك در تمامی خیابان های سطح شهر توسط واحد فضای سبز سازمان انجام شد، به هرس درختان بلند قامت كاج در پارك جانبازان بعد از چندین سال اشاره كرد و گفت : پارك جانبازان به دلیل سنگینی تاج درختان كاج كه بعضا مشكلاتی را ایجاد كرده بود هرس شد تا باعث رضایت بیشتر شهروندان از این پارك شود.

دولت آبادی احداث نهالستان را نیز برای سبزوار مورد اشاره قرار داد و گفت: با بررسی های صورت گرفته توسط كارشناسان فضای سبز طرح اولیه احداث نهالستان تهیه و عملیات كاشت و نگهداری در وسعت 5/2 هكتار انجام شد.

وی با بیان اینكه تا پایان بهمن ماه بیش از 200هزار اصله نهال در انواع مختلف كاشت شد، ابراز امیدواری كرد با استفاده بهینه از نیروی انسانی و امكانات موجود بتوان به لحاظ تولید نهال به رشد چشمگیری دست یابند.

مدیر عامل سازمان پارك ها و فضای سبز سبزوار در ادامه به نورپردازی پل صالح آباد ، میدان ورودی سبزوار از سمت قوچان، ساختمان شهرداری، امامزادگان شعیب و یحیی(ع) و مسجد جامع تا پایان سال اشاره كرد و گفت: این مهم را در راستای زیباسازی میادین و اماكن تاریخی توسط نور انجام می شود.

وی ادامه داد: نصب چراغ های نوری منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز در چهار منطقه از سطح شهر مانند شهرك توحید، بلوار فرودگاه، بلوار مشاهیر و بلوار نقابشك با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 400میلیون ریال صورت گرفت تا همه نقاط شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب از این زیبایی برخوردار شوند.

دولت آبادی در مورد وضعیت فضای سبز میدان سربداران اظهار داشت: قرار است این میدان طبق تصویب شورای همتا سال آینده تخریب و دوباره احداث شود از این رو امسال اقدام چندانی در فضای سبز این میدان صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: در نظر داریم با نصب المان های موقت چهره ظاهری این میدان حفظ كنیم تا سال آینده پس از احداث مجدد، اقدامات زیر بنایی ما در این میدان انجام شود.

وی با بیان اینكه مقرر شده بود تا پایان سال شش ست بازی پلی اتیلنی كودكان در پارك های مختلف نصب شود، از نصب این بازی ها در میادین فاطمی، كارگر و پارك ارم همراه با كفپوش و هرس درختان، گلكاری و رنگ آمیزی مبلمان خبر داد.

و ی بیان كرد: تا پایان سال 3 پارك یا میدان دیگر نیز مجهز به این بازی ها می شوند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.