اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 30 بهمن 1390 / کد مطلب: 1821 / نظرات: 1

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار :


باید مراقب بود فرصت انتخابات تبدیل به چالش برای نظام نشود


باید مراقب بود فرصت انتخابات تبدیل به چالش برای نظام نشود معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقب بود فرصت انتخابات تبدیل به چالش برای نظام نشود. 
   
 به گزارش ایرنا ، مهندس 'قاسم شعبانی عطار' در نشست توجیهی كه با حضور شماری از فرمانداران ، اعضای هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی ، اعضای شورای تامین ،كاندیداها و مسوولان ستادهای انتخاباتی آنها در سطح حوزه انتخابیه سبزوار برگزار شد این مطلب را بیان كرد.

رئیس هیات اجرایی مركز حوزه انتخابیه سبزوار از انتخابات 12 اسفند به عنوان یك آزمون بزرگ الهی نام برد و گفت: امام راحل (ره) همواره در آستانه انتخابات ضمن تاكید بر حضور مردم آن را واجب شرعی می دانستند و امروز هم مقام معظم رهبری بارها و بارها مشاركت حداكثری را مورد تاكید قرار داده اند.

وی با بیان اینكه دشمنان داخلی و خارجی نظاره گر انتخابات 12 اسفند هستند این انتخابات را فرصتی برای نمایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دانست.

وی با تاكید بر نهایت بهره برداری از این فرصت ، اضافه كرد: بایستی مراقب بود خدای ناكرده این فرصت ارزشمند ، آنچنانكه بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به دنبال آن هستند، تبدیل به چالشی برای نظام نشود .

وی در همین رابطه فتنه سال 88 و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: شیرینی حضور گسترده در این انتخابات توسط برخی به پشتیبانی آمریكا و اسرائیل در مدتی تبدیل به تلخی شد كه خوشبختانه مردم تو دهنی محكمی به فتنه گران زدند و آنها را به خاك مذلت نشاندند.

وی ابراز امیدواری كرد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی در انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی و موجب ناامیدی دشمنان شود و همچنانكه شكوه حضور در راهپیمایی 22 بهمن موجب عقب نشینی دشمنان و استكبار شد.

فرماندار سبزوار بیان كرد: ما به عنوان مجریان انتخابات ، با رعایت اصل بی طرفی ، به هیچ عنوان له یا علیه كاندیدایی كاری انجام نمی دهیم و فضایی عادلانه و منصفانه را بر انتخابات حاكم می كنیم .

وی با بیان اینكه وظیفه ما برگزاری انتخابات است ،ادامه داد: نگرش و جریان سیاسی خود را در انجام این وظیفه دخالت نمی دهیم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم ایمان و آخرت خود را فدای ورود دیگری به مجلس كنیم .

وی با اشاره به برگزاری خوب تمام مراحل در ستاد انتخابات سبزوار گفت: در تعیین صلاحیت داوطلبان به عنوان یكی از مهمترین مراحل، طبق قانون و مسوولیت محول شده و بدون نگاه سیاسی و غرض ورزی عمل كردیم.

رییس هیات اجرایی مركز حوزه انتخابیه سبزوار خاطر نشان كرد: علیرغم برخی فضا سازی ها در كشور در مورد تحریم انتخابات و یا رد صلاحیت ها ، در حوزه انتخابیه سبزوار از همه جریانات سیاسی كاندیدا وجود دارد و مردم با هر نگرش سیاسی می توانند كاندیدای اصلح خود را از بین آنها انتخاب كنند.

وی با اشاره به حدود 24 كاندیدا در حوزه انتخابیه سبزوار اضافه كرد: لیست نهایی كاندیداهای مجلس نهم روز دوم اسفند به مراكز حوزه انتخابیه ابلاغ می شود.

فرماندار سبزوار خطاب به داوطلبان مجلس نهم ضمن تاكید بر رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: مهمترین ملاك تبلیغات شما كه از روز چهارم اسفند تا 24 ساعت پیش از روز انتخابات است عمل بر اساس قانون و قانونمداری است .

وی ضمن تاكید بر خودداری از تهمت ، افترا و تخریب رقبای انتخاباتی ،افزود: وظیفه كاندیداها بیان شایستگی ها و سوابق خود به مردم است.

فرماندار سبزوار همچنین از كاندیداها خواست در تبلیغات انتخاباتی خود توقعات را بیش از حد و اندازه منابع كشور افزایش ندهند .

وی خطاب به مردم ، حضور آگاهانه ، هوشمندانه و با بصیرت پای صندوق های رای را مورد تاكید قرار داد و گفت: بایستی با حضور گسترده در انتخابات به كسانی كه ادعای دموكراسی و حقوق بشر دارند نشان داد كه این ملت چقدر فهمیده و آگاه و آشنا به قاعده بازی سیاسی هستند .

وی همچنین اعلام كرد: در حوزه انتخابیه سبزوار همه امكانات برای برگزاری انتخاباتی باشكوه فراهم شده است.

رییس شورای تامین سبزوار اضافه كرد : انتخابات باید در فضایی امن و با آرامش كامل برگزار شود كه این فضا در حوزه انتخابیه سبزوار فراهم است.

وی گفت: انتخابات مجلس نهم با حضور حدود پنج هزار نفر عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در سبزوار در بخشی از سخنانش گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شاید كم نظیر و یا بی نظیرترین حضور ، در نوع خود ، در طول 33 سال گذشته بود و این حضور ، به ویژه پس از فشارها و تحریم های استكبار جهانی و آمریكای جهان خوار ، ارزش خود را بیش از پیش نشان داد.

وی افزود: باید به این مردم آفرین گفت و وظیفه ما مسوولان در برابر آنها ، قدردانی از چنین مردم وفادار و ولایی و استفاده از همه امكانات و توان برای توسعه و سازندگی كشور در عرصه های مختلف است.

رییس دادگستری سبزوار هم گفت: تا كنون هیچ پرونده ای از تخلفات انتخاباتی در این شهرستان تشكیل نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین 'مهدی سید آبادی' افزود: بنای ما در دادگستری بر برگزاری انتخاباتی سالم است و تاكنون مراحل انتخاباتی بدون هیچ مشكل و چالشی برگزار شده است.

وی با اشاره به تشكیل شورای پیشگیری از جرم در دادگستری سبزوار گفت: این شورا در حوزه انتخاباتی مصوباتی از جمله مشخص شدن محل هایی برای تجمع مردم و كاندیداها و تشكیل نشدن ستادهای مركزی در تقاطع های پر ترافیك و پر تردد شهر داشته است.

وی ضمن تاكید بر مراقبت بر چاپ نشدن اسماءالله و آیات قرآن و دیگر اسماء مقدسه در پوسترهای انتخاباتی افزود: مواردی همچون عدم چینش ستادهای انتخاباتی مقابل هم مصوب شده است.

عضو هیات نظارت بر انتخابات سبزوار از آموزش ناظران و توجیه آنها به منظور انجام وظیفه و نظارت بر انتخابات در قالب قانون خبر داد.

وی انتخابات را از بزرگترین افتخارات نظام و نماد مراجعه به آرای مردم عنوان كرد و افزود: دست به دست شدن قدرت در قوای مجریه و مقننه با نتایج برآمده از صندوق های رای و در عین آرامش و اقبال مردم در طول 33 سال گذشته از افتخارات این نظام است.

وی با خاطر نشان كردن اهمیت مجلس و جایگاه و وظایف مهم آن در حوزه قانونگذاری و نظارت گفت: این مجلس است كه میسر، راه و خط و قالب را از جمله برای دستگاه های اجرایی و قضایی با تصویب قوانین مشخص می كند .
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.