اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 30 بهمن 1390 / کد مطلب: 1819 / نظرات: 0


دانشگاه صنایع و معادن واحد سبزوار راه اندازی شد


دانشگاه صنایع و معادن واحد سبزوار راه اندازی شد  دانشگاه صنایع و معادن واحد سبزوار با حضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،جمعی از دانشگاهیان ، مسوولان محلی و صنعتگران این شهرستان راه اندازی شد. 
  سرپرست دانشگاه صنایع و معادن استانهای خراسان در حاشیه مراسم افتتاحیه این واحد دانشگاهی در سخنانی به تشریح ابعاد راه اندازی این دانشگاه پرداخت.

دكتر 'حامد سیگاری ' هدف از ایجاد این دانشگاه را تربیت نیروهای كارآمد در سطح كارشناسی ارشد و دكترا دانست و گفت : این دانشگاه در راستای وظایف محوله در اساسنامه خود و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع كشور تاسیس شده است .

وی ادامه داد: دانشگاه واحد سبزوار در دو دوره كارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای كسب و كار(MBA) و دكتری مدیریت حرفه ای كسب و كار(DBA) اقدام به جذب دانشجو و دانش پذیر خواهد كرد.

وی در ادامه به دیگر اهداف این دانشگاه اشاره كرد و اظهار داشت : تربیت نیروی انسانی متخصص كیفی ، ایجاد قطب آموزش عالی برای جذب افراد مستعد ، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی صنایع و معادن كشور در بالاترین سطح علمی و بهره گیری از توانایی های علمی و تحقیقاتی و امكانات موجود در صنایع و معادن كشور از اهم اهداف این دانشگاه خواهد بود.

وی برگزاری دوره های آموزش عالی مورد نیاز صنایع و معادن كشور در رشته های مختلف تحصیلی را مورد تاكید قرار داد و گفت : برگزاری دوره های كوتاه مدت و باز آموزی (حین خدمت )مورد نیاز صنایع و معادن كشور با رویكرد كسب تاییدیه موسسات معتبر علمی داخلی و بین المللی را بخشی از وظایف این دانشگاه بر شمرد.

وی با تقدیر از همت مسوولان شهرستان سبزوار برای راه اندازی این دانشگاه با همكاری نماینده تام الاختیار وزارت صنعت و معدن و تجارت در دانشگاه صنایع و معادن ایران ادامه داد: با وضعیت موجود در بخش دانشگاهی شهرستان سبزوار این دانشگاه چشم انداز روشنی خواهد داشت.

وی به واگذاری زمین توسط مسوولان شهرستان سبزوار برای احداث این واحد دانشگاهی اشاره كرد و گفت : عملیات اجرایی ساختمان این واحد دانشگاهی با اختصاص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از تابستان سال آینده آغاز خواهد شد.

این مسوول با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو درواحد سبزوار طی سالهای آینده گفت : امسال در دورهای كارشناسی ارشد 100 نفر و در دوره دكترا 30 نفر در دو گرایش مدیریت اجرایی و مدیریت استراتژیك پذیرفته خواهند شد.

وی راه اندازی دو واحد دانشگاه صنایع و معادن در مشهد و گناباد را یادآور شد و افزود: سومین واحد دانشگاه صنایع و معادن استانهای خراسان هم در سبزوار راه اندازی شده است.

قائم مقام سرپرست دانشگاه صنایع و معادن استانهای خراسان نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد مشكلات شغلی در سطح كارشناسی تصریح كرد :ایجاد این دانشگاه خلاء دانش علمی و كاربردآن در صنایع را از بین خواهد برد.

'مهدی زاده' با اشاره به احداث این واحد دانشگاهی در سبزوار بیان كرد : سبزوار به عنوان قطب علمی كشور می طلبید كه دارای این دانشگاه نیز شود.

وی وجود صنایع خاص در شهرستان سبزوار را خاطر نشان كرد و گفت : تربیت نیروهای متخصص و در عین حال توانمند از وظایف این دانشگاه خواهد بود.

دکتر محسنی و بروغنی نمایندگان مردم  سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گزارشی از وضعیت علمی ،فرهنگی ،اجتماعی و... این شهرستان ارائه کردند.

در پایان این مراسم 'جواد شمس آبادی ' بعنوان اولین سرپرست دانشگاه صنعت و معدن واحد سبزوار معرفی شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.