اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 بهمن 1390 / کد مطلب: 1708 / نظرات: 0

رییس دادگستری سبزوار :


تخلفات انتخاباتی از هیچ فردی قابل پذیرش و گذشت نیست


تخلفات انتخاباتی از هیچ فردی قابل پذیرش و گذشت نیست  رییس دادگستری سبزوار گفت: اگر تخلفی در انتخابات اتفاق بیفتد از هیچكس قابل پذیرش و گذشت نیست و دستگاه قضایی مكلف به پرداختن به این تخلفات به صورت فوق العاده است. 
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'مهدی سید آبادی'  در جمع شماری از مدیران دستگاه های اجرایی و مسوولان ارگان ها ونهادهای شهرستان ،نظارت و مراقبت كامل بر مجموعه تحت پوشش آنها را برای جلوگیری از این تخلفات مورد تاكید قرار داد.

رییس دادگستری سبزوار وظیفه دستگاه قضایی در انتخابات را پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات وبرخورد با تخلفات انتخاباتی عنوان كرد و موادی از قانون انتخابات را متذكر شد.

وی از تخصیص دو شعبه در دادسرای عمومی و انقلاب و محاكم جزایی سبزوار برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: طبق قانون انتخابات پرونده های مربوط خارج از نوبت در این شعبات رسیدگی می شوند.

حجت الاسلام سید آبادی افزود: كشیك ویژه ای هم در دادسرای عمومی و انقلاب در ایام انتخابات به صورت 24 ساعته برای این موضوع خواهیم داشت تا در مواقع نیاز ، دستگاه قضا بدون فوت وقت انجام وظیفه كند.

وی همت در اجرای قانون و تلاش برای برگزاری انتخاباتی با صحت و سلامت كامل از سوی همه دست اندركاران برگزاری انتخابات مجلس نهم را مورد تاكید قرار داد.

وی اظهار داشت: تمام انتخابات كشور ،طی 33 سال گذشته ،با وجود همه مشكلاتی كه دشمن فرا روی انقلاب گذاشت با سربلندی و افتخار پشت سر گذاشته شد.

حجت الاسلام سید آبادی این افتخار را حاصل كار بر اساس قانون دانست و گفت: در این سال ها تنها پشتوانه ما در مقابل یاوه گویی های دشمنان صحت عمل ما بود.

وی بیان كرد: در انتخابات فعلی هم وضعیت انتخاباتی شهرستان ،تاكنون با رعایت قانون و بدون كمترین تنش و مشكلی طی شده است.

رییس دادگستری سبزوار گفت: كارمندان ادارات اعم از روسا و زیر مجموعه آنها حق هیچگونه فعالیتی به نفع كاندیداهای نمایندگی مجلس در ساعات اداری را ندارند.

وی با تاكید بر اینكه طبق قانون انتخابات ،امكانات دولتی هم نباید به نفع هیچ كاندیدایی استفاده شود، افزود: در مورد نشریات داخلی ادارات نیز چنین است.

وی به بخشی از وظایف نیروی انتظامی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی اشاره كرد و گفت : اگر كاندیداها زمان انتخابات در مكان های ممنوع پوستر و عكس الصاق كنند با وجود آنكه بحث جلب در قانون انتخابات منتفی است اما در این مورد باید متخلف جلب شود.

وی اضافه كرد: در این مورد بخشداری ها و فرمانداری ها هم مكلف به جمع آوری پوسترها شده اند.

وی خواستار نظارت دقیق بر چاپخانه ها و جلوگیری از تهیه اطلاعیه ها و شب نامه ها از سوی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سبزوار شد.

وی افزود: مدیریت مخابرات سبزوار هم می تواند از انتشار پیامك های حاوی ادعای حمایت اداره و یا ارگانی از كاندیدای خاص و پیامك های موهن و تخریبی جلوگیری كند.

حجت الاسلام سید آبادی از شهرداری سبزوار هم خواست محل هایی برای برگزاری تجمعات ، نشست ها و میتینگ های تبلیغاتی و نیز نصب پوستر و.... كاندیداهای مجلس برای زمان رسمی تبلیغات تعیین كند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.