اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 بهمن 1390 / کد مطلب: 1706 / نظرات: 0


بیست و دومین سمینار جبر ایران در دانشگاه تربیت معلم سبزوار آغاز بكار كرد


بیست و دومین سمینار جبر ایران در دانشگاه تربیت معلم سبزوار آغاز بكار كرد  بیست و دومین سمینار جبر ایران با حضور 200 تن از اساتید برجسته جبر و ریاضیات ، دانش پژوهان ، پژوهشگران و دانشجویان ریاضی سراسر كشور و كشورهای مالزی و پاكستان روز سه شنبه در دانشگاه تربیت معلم سبزوار آغاز به كار كرد. 
   
 به گزارش ایرنا ، دبیر بیست و دومین سمینار جبر ایران در مورد این سمینار گفت: دانشگاه تربیت معلم سبزوار با حمایت انجمن ریاضی ایران در ادامه سلسله سمینارهای جبر با ربع قرن قدمت ، این سمینار را برگزار كرد.

دكتر ' علی اكبر استاجی' این سمینار را گامی موثر در خدمت به دانش پژوهان و فرهیختگان ریاضیات دانست و افزود: این سمینار با هدف ارائه بهترین و آخرین دستاوردهای علمی در حوزه جبر ،آشنا كردن بیشتر پژوهشگران جوان با این یافته ها و تشویق محققان برگزار شد.

وی موضوعات این سمینار را شامل نظریه ساختارهای جبری، نظریه حلقه هاو نظریه گروه ها برشمرد و افزود: 350 نفر برای شركت در این سمینار ثبت نام كرده و حدود 200 مقاله در این سه شاخه به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به داوری دقیق مقالات و داوری برخی از آنها توسط چهار نفر برای انتخاب بهترین مقالات، افزود: در نهایت 80 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی های 25 دقیقه ای در سمینار و 28 مقاله برای نمایش در قالب پوستر انتخاب شدند.

وی كمیته علمی این سمینار را مركب از اساتیدی از دانشگاه های شهید بهشتی ، دانشگاه تهران ، تربیت مدرس تهران ، امیر كبیر تهران ، دانشگاه های یزد ، شاهرود ، شهید چمران اهواز ، فردوسی مشهد، تربیت معلم سبزوار و غیره ذكر كرد.

این مسوول با اشاره به پذیرش مقالات دانشجویان تحصیلات تكمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در این سمینار افزود: با توجه به ، رو به گسترش بودن تحصیلات تكمیلی در كشور این روش كمك خوبی به غنای این دوره از سمینار جبر كرد.

وی با اظهار اینكه حتی مقالات پذیرش نشده در این سمینار از كیفیت خوبی برخوردار بودند، افزود: به علت محدودیت ها امكان پذیرش تمام مقالات وجود نداشت.

وی برگزاری سه كارگاه جبر جامع ، مكعب روبیك و كارگاه آشنایی ' بازی‌پرشین' را از برنامه های جانبی این سمینار عنوان كرد.

این عضو هیئت علمی دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه تربیت معلم سبزوار گفت: سمینار جبر ایران نخستین بار در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و سپس به صورت دوسالانه و از حدود 10 سال قبل به صورت سالانه برگزار می شود.

وی با اظهار اینكه بیست و دومین سمینار جبر ایران با پیشنهاد دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار شد از حمایت كنندگان این سمینار قدردانی كرد.

دبیر علمی بیست و دومین سمینار جبر ایران هم ارائه سخنرانی توسط چند استاد برجسته ریاضیات شامل دكتر 'رشید زارع نهندی' از دانشگاه تحصیلات تكمیلی زنجان ، دكتر 'پیمان نیرومند' از دانشگاه دامغان ، دكتر 'فریبرز آذرپناه' از دانشگاه شهید چمران اهواز و دكتر' حسین دوستی' از تربیت معلم تهران و 'پور مهدیان' از دانشگاه صنعتی امیر كبیر را از برنامه های این سمینار در سبزوار ذكر كرد.

دكتر'غلامرضا مقدسی ' گفت: علاوه بر سخنرانی صاحبان مقالات ، این میهمانان ویژه هر یك به مدت 50 دقیقه سخنرانی عمومی خواهند داشت .

این مسوول گفت: سمینار جبر ایران یكی از سمینارهای تخصصی رشته ریاضی است كه با توجه به ارائه آخرین دستاوردهای محققان ، اساتید و دانشجویان دوره های تحصیلات تكمیلی در آن ، از غنای علمی بسیار بالایی برخوردار است.

بیست و دومین سمینار جبر ایران از 11 تا 13 بهمن در دانشگاه تربیت معلم سبزوار و در محل های سالن استاد محمد تقی شریعتی و دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر این دانشگاه در جریان است.

28 پوستر مربوط به این همایش هم در روزهای 12 و 13 بهمن ماه در حاشیه این سمینار در دانشكده ریاضی و علوم كامپیوتر دانشگاه تربیت معلم سبزوار ارائه می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.