اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 بهمن 1390 / کد مطلب: 1701 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


حداقل انتظار ما از كاندیداهای نمایندگی مجلس رعایت قانون است


حداقل انتظار ما از كاندیداهای نمایندگی مجلس رعایت قانون است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: حداقل انتظار ما از كاندیداهای نمایندگی مجلس رعایت قانون است .
  
 
به گزارش ایرنا ، مهندس 'قاسم شعبانی عطار'  در هشتمین نشست شورای اداری شهرستان سبزوار ،افزود: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف نمایندگان مجلس است و رعایت قانون حداقل انتظاری است كه می توان از كاندیداهای نمایندگی مجلس داشت .

وی تاكید كرد: كاندیداهاو ثبت نام كنندگان این دوره از انتخابات حق سخنرانی از تریبون های عمومی را تا پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات ندارند.

وی با اشاره به موارد معدودی تخلفات افزود: تمام حركات این افراد در مورد تبلیغات انتخاباتی از طریق دستگاه های متولی تحت كنترل است و در صورت عمل خلاف قانون تمام موارد در پرونده ثبت و برخورد می شود.

نماینده عالی دولت در سبزوار در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات امانتدار تك تك آرای مردم هستیم و این عهد و میثاق ما با مردم است.

اجرای قانون و رعایت عدالت و اصل بی طرفی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی و مجریان انتخابات این شهرستان در ارتباط با كاندیداهای مجلس نهم را مورد تاكید قرار داد.

وی گفت : اگر مسوولی از امكانات دولتی و موقعیت اداری خود به نفع كاندیدایی استفاده كند از نظر ما به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و برخورد لازم انجام می شود.

نماینده عالی دولت در سبزوار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: مردم مراقب باشند به كسانی كه به كانونهای قدرت و ثروت متصل هستند رای ندهند.

وی همچنین بیان كرد: معتمدین عضو هیات های اجرایی انتخابات با مشورت انتخاب شده و از نیروهای مومن ، متدین ، وفادار به نظام و افراد بی طرف و عادلی هستند كه تحت هیچ شرایطی دین خود را به دنیای دیگران نخواهند فروخت.

وی با اظهار اینكه در بررسی صلاحیت كاندیداهای مجلس رعایت بی طرفی شده، افزود: به هیچ عنوان این روند تحت تاثیر فضا و جریانات سیاسی و شهرستان قرار نگرفت.

رییس هیات اجرایی مركز حوزه انتخابیه سبزوار با بیان اینكه 32 نفر در حوزه انتخابیه سبزوار نامزد انتخابات مجلس نهم شدند، افزود: از این تعداد شش نفر دارای مدرك دكترا ، 24 نفر دارای فوق لیسانس و دو نفر دارای لیسانس با سابقه ایثارگری و از این میان دو نفر زن و بقیه مرد بودند كه از مجموع ثبت نام كنندگان دو نفر انصراف دادند.

وی مجموع شعبات اخذ رای حوزه انتخابیه سبزوار را 334 شعبه شامل 193 شعبه در شهرستان سبزوار ، 45 شعبه در شهرستان جوین ، 51 شعبه در شهرستان جغتای و 45 شعبه در شهرستان خوشاب ذكر كرد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اظهار اینكه نخستین انتخابات پس از فتنه سال 88 را امسال برگزار می كنیم گفت: انتخابات اسفندماه امسال برای نظام جمهوری اسلامی در موقعیت و زمان حاضر سرنوشت ساز است.

وی انتخابات و حضور باشكوه مردم را موجب مشروعیت و اقتدار نظام دانست و افزود: در 33 سال گذشته با وجود همه فشارهای استكبار ، توطئه ها و فتنه ها شاهد حضور گسترده باشعور و بصیرت و بانشاط مردم بوده ایم و خواهیم بود.

فرماندار سبزوار در بخشی از سخنانش از بهره برداری 79 پروژه عمرانی ، خدماتی ، صنعتی و تولیدی با بیش از 228 میلیارد و 356 میلیون ریال اعتبار در دهه فجر خبر داد و گفت: بیشترین این پروژه ها اختصاص به بخش های صنعت و معدن ، كشاورزی ، راه و ترابری و خدمات دارد.

وی ضمن تبریك ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا و به ویژه امام شهدا و شهدای دوران انقلاب، گفت: امروز ملت ایران وارث فجر آفرینان سال 57 و دوران انقلاب هستند و انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران است .

نماینده عالی دولت در سبزوار با بیان اینكه ،امسال متفاوت با سال های گذشته ، استكبار جهانی با تمام توان و امكانات نرم افزاری و سخت افزاری در صدد به زانو در آوردن مردم غیرتمند ایران اسلامی است، افزود: ملت ایران با الهام از اسلام ، پیروی از ائمه اطهار و اطاعت از رهبری در مقابل استكبار ایستاده و خواهند ایستاد.

وی افزود: تحریم ها ، محاصره ها و جنگ نرمی كه در دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی به راه افتاده هیچ تاثیری در اراده آهنین ملت ایران نخواهد داشت.

وی بر حضور گسترده مسوولان و مردم سبزوار در مراسم 12 بهمن سالروز ورود معمار انقلاب به میهن اسلامی در چهار راه بیهق ، عطر افشانی گلزار شهدا در عصر پنجشنبه 13 بهمن ، راهپیمایی 22 بهمن و نیز برگزاری هر چه باشكوهتر جشن های انقلاب به صورت مردمی تاكید كرد.

رییس كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار همچنین از تحقق 86 درصدی تعهد اشتغال این شهرستان تا كنون خبر داد و گفت: از 13 هزار و 340 شغل مورد تعهد در امسال ،تا كنون برای 11 هزار و 535 نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: از پنج هزار و 800 شغل خانگی مورد تعهد هم تا كنون برای پنج هزار و 628 نفر معادل 97 درصد رقم مورد تعهد مجوز صادر شده كه از این تعداد دو هزار و 900 نفر به بانك معرفی شده اند.

مهندس شعبانی از كسب رتبه برتر استانی توسط شورای آموزش و پرورش سبزوار از لحاظ كمی و كیفی در بین شهرستان های بزرگ استان هم خبر داد.

فرماندار سبزوار از افتتاح شعبه سلاح و مهمات سبزوار به منظور سازماندهی سلاح های مجاز در چند روز آینده خبر داد و گفت: این شعبه مربوط به شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب است كه دارندگان سلاح مجاز می توانند از این پس خدمات را به جای مشهد از سبزوار دریافت كنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار هم ضمن بین مطالبی در مورد برنامه های دهه فجر گفت: برنامه های روز 12 بهمن با توجه به مصادف شدن آن با شهادت امام حسن عسكری (ع) ضمن حفظ حرمت این روز برگزار و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب از 13 بهمن در شهرستان آغاز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین 'محمد علی فاطمیان' افزود: این اداره رتبه نخست مباحث قرآنی و رتبه دوم مباحث فرهنگی و اعزام مبلغ را در استان كسب كرده است.

در این نشست 'رضا مدرسی پور' در سمت معاون جدید سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار ، 'مهدی ترمئی' در سمت بخشدار ششتمد ، 'هادی امیدیان' به عنوان مسوول كمیته امداد امام خمینی (ره) داورزن ، 'علی قاسمی ' به عنوان شهردار داورزن ، 'سالاری ' به عنوان مسوول اداره دخانیات و دكتر 'مختاری' به عنوان رئیس مركز آموزش علمی كاربردی شماره یك سبزوار معارفه شدند.

نمایشگاهی با عنوان 'اوج اخلاص با اقتدار' شامل تصاویری از دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان دوران دفاع مقدس هم در حاشیه این نشست بر پا بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.