اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 7 بهمن 1390 / کد مطلب: 1666 / نظرات: 0

یک مسوول:


تغییر نام دانشگاه تربیت معلم سبزوار در دستور كار شورای عالی انقلاب فرهنگی است


 مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت معلم سبزوار گفت: تغییر نام این دانشگاه در دستور كار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد. 
   
 ' محمد همایی'  در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با توجه به سیاست های خود با تغییر نام این دانشگاه موافق است.

وی مكاتبه وزیر علوم با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد پبشنهاد حذف كلمه تربیت معلم از نام دانشگاه های تربیت معلم تهران ، تبریز و سبزوار را مورد اشاره قرار داد.

وی افزود: با توجه پی گیری های انجام شده و ایجاد دانشگاه فرهنگیان در كشور قرار شده نام این سه دانشگاه تغییر كند.

این مسوول با بیان اینكه تغییر نام دانشگاه سبزوار با تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی می شود افزود: از طریق نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم تا این مهم در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینكه دانشگاه تربیت معلم سبزوار در سال 66 تاسیس و از حدود 10 رشته آن ، اكثر رشته ها دبیری بود، افزود: اما هم اكنون این دانشگاه با وجود 10 دانشكده و 101 كد رشته در مقاطع كارشناسی تا دكترا ،دانشگاهی جامع است كه حتی یك كد رشته دبیری هم ندارد .

همایی، وجود كلمه تربیت معلم در دانشگاه سبزوار را موجب ابهام برای برخی دانشجویان ورودی و شركت كنندگان در آزمون های ورودی این دانشگاه دانست.

وی با بیان اینكه ضرورت دارد هدف و ماهیت فعلی این دانشگاه ، در اسم آن هم نمودار باشد ادامه داد: اسامی دانشگاه سبزوار ، حكیم ، شریعتی و شهید مطهری را به ترتیب اولویت برای این دانشگاه پیشنهاد داده ایم .

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت معلم سبزوار افزود: از آنجا كه نام دانشگاه سبزوار دارای جامعیت بیشتری است در اولویت اسامی پیشنهادی است كه در صورت تصویب آن ، امكان نامگذاری دانشكده های دانشگاه به نام بزرگان وجود دارد.

وی با اظهار اینكه تغییر نام دانشگاه تربیت معلم سبزوار را از حدود دو سال قبل مطرح كرده ایم ابراز امیدواری كرد این امر تا پایان سال جاری محقق شود.

وی خاطر نشان كرد: هدف این دانشگاه در حال حاضر حركت به سمت تحصیلات تكمیلی است وهم اكنون چندین رشته دكترا در دست بررسی قرار دارد.

دانشگاه تربیت معلم سبزوار هفت هزار و 500 دانشجو دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.