اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 بهمن 1390 / کد مطلب: 1661 / نظرات: 0


صدا و سیمای خراسان رضوی چرا یادواره شهدا را پوشش نمی دهد؟


صدا و سیمای خراسان رضوی چرا یادواره شهدا را پوشش نمی دهد قطعا در دوران امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این جمله گهر بار مقام معظم رهبری فصل الخطابی است که باید مورد توجه کسانی که می توانند به هر نحوی این امر بزرگ را انجام دهند قرار گیرد

چندی قبل برپایی یادواره ای در یکی از بخشهای شهرستان سبزوار صورت گرفت که با توجه به انجام برخی اقدامات در خور توجه بود

همین امر مسئولان یادواره را برآن داشت تا علاوه بر نشریات محلی و کشوری از رسانه ملی نیز برای پوشش خبری این برنامه دعوت کنند.

هرچند مسئولان در صدا و سیمای خراسان رضوی دفتر سبزوار نسبت به دعوت ستاد یادواره با متانت پاسخ داده و لی پاسخی با این مضمون که یادواره ها از صدا و سیما پخش نمی شود جای بسی تعجب و شگفتی است .

اینکه برگزاری یادواره ها  طی سالهای گذشته در استان و حتی کشور با رشد چشمگیری همراه بوده قابل تقدیر  واز این موضوع نیز نباید ساده بگذریم که برگزاری این برنامه ها و اجرای این یادواره ها در فضای غبار آلود کنونی و وجود صدها  دام شیطانی که فرا روی جوانان و نوجوانان ما گسترانیده است امری لازم بلکه ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد .اما اینکه یک رسانه ملی که باید  خصوصا به برپایی این برنامه ها بهای بیشتری داده و عاملی  مهم در اشاعه فرهنگ شهید و شهادت باشد ولی با نگاه دیگری به آن می نگرد جایی بس تعجب و البته نگرانی است .

پخش چند ثانیه از این یادواره ها علاوه برآنکه نشان از احترام این رسانه ملی به شهدا خواهد بود احترامی به برگزار کنندگان که البته عمدتا  بدون هیچ چشم داشتی و حتی و با هزینه های شخصی و عمومی مردم به این مهم دست می زنند  خواهد بود .

وقتی در فلان روستا وبا فلان جمعیت چندین شهید برای پاسداشت از این انقلاب نثار شده است و البته  بضاعتش هم  در همان حد بوده قابل احترام است و نباید تعداد شهدا در پخش مراسم یادواره ها نقش داشته باشد  و قرار هم نباشد  مثلا یادواره  شهدای روستاهایی که از 50 شهید به بالا داشته باشند در رسانه ملی پخش شود .

این چه دوگانگی است که در صدا و سیما وجود دارد که باید سلام و صلوات پشت سر خبرنگار آن باشد تا چند ثانیه از اجرای برنامه های یک یادواره پخش گردد.

موضوع دیگری که باید خاطر نشان شد آن است که مگر حتما باید یک یادواره کاملا دولتی برگزار شود که مسئولان در رده های مختلف هم حضور داشته باشند تا اجازه پخش آن صورت گیرد .

به هر تقدیر با تمام احترامی که برای خبرنگاران و مسئولان صدا و سیما چه در مرکز و چه در شهرستان قائل هستیم شرط انصاف نباشد که برخی یادواره ها در این رسانه ملی که البته حق تک تک افراد جامعه است پخش نشود و برخی دیگر که رایزنی داشته و برخی موارد دیگری را مد نظر قرار  می دهند   شامل لطف صدا  وسیما شوند.منبع :سایت اخبار داورزن    





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.