اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 بهمن 1390 / کد مطلب: 1660 / نظرات: 0

یك مسوول :


چندین عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجردر سبزواراجرا می شود


چندین عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجردر سبزواراجرا می شود
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برنامه های كمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر این شهرستان را اعلام كرد.
  
 
'مجید عسكری'  در گفت و گو با ایرنا ، مراسم نمادین استقبال از حضرت امام خمینی (ره )در روز 12 بهمن را از مهمترین برنامه های این ایام برشمرد.

مسوول كمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر سبزوار افزود:با توجه به مصادف شدن این روز با هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسكری(ع)، برنامه های روز 12 بهمن با احترام به فضای معنوی و عزاداری برگزار می شود.

وی آغاز جشن های انقلاب و ایجاد شور و نشاط معنوی را از13 بهمن مصادف باآغاز ولایتعهدی امام زمان (عج) اعلام كرد.

وی لحاظ كردن برنامه های معنوی ،ترسیم افق های راه روشن امام خمینی (ره) ،پیروی از شهیدان انقلاب ،هشت سال دفاع مقدس و شهدای اخیر عرصه های علم و فناوری و ادامه برنامه های بصیرت عاشورایی و میثاق با ولایت و مقام معظم رهبری را از محورهای برنامه های فرهنگی ،هنری و قرآنی در این شهرستان برشمرد.

وی تاكید بر روشنگری و بیداری كشورهای اسلامی نشات گرفته از انقلاب ایران ، اجرای برنامه های روستایی و كانونهای مساجد و پرداختن به جنگ نرم را از دیگر محور های برنامه های این ایام عنوان كرد.

مسوول كمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر شهرستان سبزوار تبلیغات محیطی پیرامون دهه فجر و انقلاب در دانشگاه ها،مدارس ، آموزشگاه ها ،نهادها و ادارات و ... ، دیدار با خانواده ایثارگران انقلاب اسلامی و اجرای جنگ های فرهنگی و هنری برای عموم مردم را از جمله برنامه های این كمیته در سبزوار اعلام كرد.

وی افزود: اجرای برنامه فرهنگی ویژه روستائیان وعشایر با موضوع شعر وداستان ، هفته فرهنگی وهنری روستا با موضوع قرآنی، برپایی كارگاه هنرهای تجسمی با حضور اساتید برتر كشور ، اجرای نمایش ، نمایشگاه آثار هنری و محصولات فرهنگی و اجرای برنامه های جشن و سخنرانی انقلاب در 82 كانون فرهنگی و هنری مساجد سطح شهرستان سبزوار از دیگر برنامه ها در این ایام است.

وی برگزاری كارگاه ادبیات داستانی با موضوع انقلاب ، شب شعر فجر و محلی سرایی ، جشنواره عكس كوچه های بیهق ،مرثیه های عاشورایی و عكس های دانشجویی ،اجرای تئاتر و نمایش فیلم با موضوع انقلاب و دهه فجر برای مردم ،اجرای نقاشی دیواری بصیرت عاشورایی وانقلاب اسلامی ،اجرای جشنواره موسیقی مقامی (منقبت خوانی ) و تجلیل از پیشكسوتان موسیقی شهرستان و ... را از دیگر برنامه های دهه مبارك فجر در سبزوار عنوان كرد.

عسكری افزود: برپایی نمایشگاه كتاب در محل فرهنگسرای آفتاب ،برپائی مسابقه نقاشی كودك و انقلاب اسلامی مخصوص مهد كودك و مراكز پیش دبستانی و جشنواره پروانه های انقلاب اسلامی با حضور 50 مهد كودك و مراكز پیش دبستانی درشب امامت امام زمان (عج) در فرهنگسرای آفتاب در راستای برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر هم برگزار می شود.

وی ادامه داد: كارگاه آموزش نقد وهابیت ویژه دانشجویان و هیات های مذهبی ،برپائی نمایشگاه عفاف و حجاب در مدارس شهرستان ،برگزاری كارگاه آموزش تخصصی ائمه جماعات مساجد ،برگزاری طرح قرآنی كرسی تلاوت ،برگزاری طرح قرآنی آوای وحی ،آغاز دوره آموزش تخصصی صوت و لحن و تجوید ویژه مربیان قرآن و ... از دیگر برنامه های پیش بینی شده این كمیته برای اجرا در دهه فجر است.

مسوول كمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر شهرستان سبزوار به برپایی چندین نمایشگاه ، مسابقه و مراسم جشن دیگر با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم ، طی این ایام در سطح شهرستان سبزوار اشاره كرد.

وی برگزاری جشن طلوع فجر در 20 بهمن و برپایی ایستگاه نقاشی و دیوار نویسی كودكان و نمایشگاه عكس 'غنچه ها درطوفان' درمسیر راهپیمائی 22بهمن را از دیگر برنامه های كمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر شهرستان سبزوار اعلام كرد.

وی خاطر نشان كرد: این برنامه ها به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و كلیه نهادهای ذیربط شهرستان اجرا می شود .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.