اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 بهمن 1390 / کد مطلب: 1626 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار خواستار دقت در مصرف درآمد حاصل از موقوفات شد


امام جمعه سبزوار خواستار دقت در مصرف درآمد حاصل از موقوفات شد  امام جمعه سبزوار خواستار دقت در مصرف درآمد حاصل از موقوفات شد و گفت: درآمد موقوفات باید در محل مربوط به خود مصرف شود. 
   
 به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: باید در شهر و روستا ، مساجد ، حسینیه ها و غیر آن مساله مربوط به موقوفات از سوی مسوولان امر پیگیری و دقت نظر در آن صورت گیرد.

وی در آستانه هفته وقف ، وقف را از مصادیق بارز باقیات صالحات دانست و گفت: وقف در صورتی كه درست به مصرف برسد یكی از منابع مالی مهم در اسلام است.

وی موقوفات را یكی از ثروت های كم نظیر عنوان كرد و ادامه داد: بیشترین موقوفات در كشورما پس از امام حسین (ع) اختصاص به حضرت امام رضا (ع) دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخشی از سخنانش در آستانه رحلت حضرت محمد (ص) گفت: سیاستی كه پیامبر گرامی اسلام در صدر اسلام پیش گرفت نه یك سیاست یك بعدی بلكه سیاستی جهانی بود.

وی با بیان اینكه جنگ های دوران پیامبر برای ثروت و گرفتن زمین نبود ، افزود: هدف ایشان و ائمه اطهار (ع) ساختن جامعه بود.

خطیب جمعه سبزوار سیاست جهانی پیامبر را دارای دو اصل مهم توحید و عدالت عنوان كرد و گفت: مكتب پیامبر ، بیان احكام قرآن بود.

وی با بیان اینكه در حال حاضر عدالت چیزی است كه در دنیا وجود ندارد، اضافه كرد: با وجود اینكه در دنیا زیاد از عدالت سخن گفته می شود اما شاهد این همه جنایات هستیم.

وی اظهار داشت: مكتب اسلام مادی نیست بلكه مكتبی مادی و معنوی است كه در آن مادیات در كنار معنویات ارزش دارد.

امام جمعه سبزوار ضمن تاكید بر پیروی از سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع) در ادامه اظهار داشت: صلح امام حسن (ع) با معاویه مقدمه ای برای عاشورا بود كه نهضت عاشورا را كامل كرد.

وی در بخشی از سخنانش تاكید كرد: اگر وحدت اسلامی خود را حفظ نماییم می توانیم دشمن را زمین گیر كنیم.

وی مطالعه كتب انحرافی توسط افراد دارای معلومات اندك را مانند غذای مسموم دانست و توصیه كرد: در نمایشگاه های كتاب در این مورد كنترل لازم انجام شود.

وی همچنین فرزندان را از امانات الهی برشمرد و مسوولیت سنگین آموزش و پرورش ، والدین و به ویژه روحانیون را در این مورد خاطر نشان كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.