اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 دي 1390 / کد مطلب: 1622 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزی :


افزایش قیمت نهاده ها وعدم خرید تضمینی شیرازمشكلات دامپروری سبزواراست


افزایش قیمت نهاده ها وعدم خرید تضمینی شیرازمشكلات دامپروری سبزواراست    معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار گفت: افزایش قیمت نهاده ها،عدم خرید تضمینی شیر،وجود واسطه ها و عدم كنترل صحیح بازار توسط دستگاههای نظارتی از مشكلات بخش دامپروری این شهرستان است.
 
 
به گزارش ایرنا ، 'مهندس محمدجواد ایزدیان' در گفت و گو با خبرنگاران از تولید روزانه 240تن شیر در این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان رتبه چهارم تولید شیر استان را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: سبزوار از نظر دامپروی از جایگاه ویژه ای در استان برخوردار است و روزانه 120 تن شیر از این شهرستان به مشهد،استان گلستان و سایر نقاط كشور حمل می شود.
وی اضافه كرد : این شهرستان دارای 634 هزار و 907 واحد دامی، 12مركز جمع آوری شیر و چهار شركت تعاونی دامداران است .
وی وجود بیش از پنج هزار و 300 واحد گاوداری سنتی و صنعتی اعم از شیری و پرواری، 9 هزار واحد گوسفند داری، پنج باب كارخانه خوراك دام و سه باب كارخانه شیر و فرآورده های لبنی را از دیگر ظرفیت های سبزوار در این حوزه ذكر كرد.
این مسوول گفت: شهرستان سبزوار سالانه پتانسیل تولید بیش از 87 هزار تن شیر،12هزار تن گوشت قرمز و40هزار تن كنستانتره دامی را دارد.
وی راه اندازی كشتارگاه صنعتی دام و شهرك دامپروری را از اولویت های جهادكشاورزی شهرستان به منظور پویایی این بخش ذكر كرد و گفت :در حال حاضر سبزوار دارای یك واحد كشتارگاه سنتی است كه روزانه 130 راس دام سبك و 50 راس دام سنگین را كشتار می كند.
وی ادامه داد: با راه اندازی كشتارگاه صنعتی ، روزانه به ظرفیت 500 راس دام سنگین و یك هزار راس دام سبك در سبزوار كشتار خواهد شد كه پس از بسته بندی به سایر نقاط كشور قابل عرضه است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.