اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مرداد 1390 / کد مطلب: 158 / نظرات: 0


سينما بهمن سبزوار تبديل به مجتمع فرهنگي و هنري شد


سينما بهمن سبزوار تبديل به مجتمع فرهنگي و هنري شد مدير موسسه فرهنگي هنري انتظار قائم (عج) سبزوار از تبديل سينما بهمن اين شهر به مجتمع فرهنگي و هنري خبر داد و گفت: با اين اقدام سينما بهمن از حالت صرف سينما خارج مي شود.

 ' سيد رضا مختاري' در نشستي كه با عنوان هم انديشي مسوولان و روساي ادارات با اهالي فرهنگ و هنر سبزوار برگزار شد ، افزود: همچنين اين سينما به دنبال بازسازي از سوي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي به درجه يك ارتقا يافته و همزمان با تهران ، فيلم درسينما بهمن سبزوار هم اكران مي شود.
 وي با بيان اينكه فعاليت اصلي اين سينما نمايش فيلم خواهد بود، گفت : در طي هفته در تمام نوبت هاي بعد از ظهر به جز دو شب در اين سينما فيلم اكران مي شود و دو شب ديگر به پخش موسيقي و تئاتر اختصاص خواهد يافت كه در اين بخش با اصالت دادن به هنرمندان سبزواري از هنرمندان غير شهرستاني هم استفاده مي شود.
مدير مجتمع فرهنگي و هنري سينما بهمن با اشاره به واگذاري مديريت اين مجموعه به موسسه فرهنگي هنري انتظار قائم (عج) سبزوار افزود: در مجتمع فرهنگي هنري سينما بهمن ، با كمك هنرمندان اين شهرستان در كنار اكران فيلم به عنوان فعاليت اصلي ، در آينده شاهد برپايي جشنواره هاي فيلم خواهيم بود.
وي ايجاد مركز پويا نمايي ، مركز اطلاع رساني و ارائه آخرين دستاوردها در حوزه فناوري نو و برپايي همايش هاي علمي ، فرهنگي و هنري را از برنامه هاي آتي اين مجتمع فرهنگي هنري ذكر كرد.
مختاري با اظهار اينكه اين سينما تا زمان آغاز فعاليت پرديس سينمايي سبزوار فعال و سپس در اختيار شهرداري قرار مي گيرد ، گفت : مجتمع فرهنگي هنري سينما بهمن در حال حاضر زير نظر حوزه هنري سازمان تبليغات استان خراسان رضوي فعاليت مي كند .
معاون امور عمراني و برنامه ريزي فرماندار سبزوار هم در اين نشست گفت: به منظور حمايت از مجموعه سينما بهمن به كليه ادارات اعلام شده از محل نيم درصد اعتبارات فرهنگي بليت سينما براي كاركنان و خانواده هاي آنان تهيه كنند.
' محمد كلاته' افزود: از محل اعتبارات فرهنگي شهرستان هم به اين مجموعه كمك خواهد شد.
وي از واگذاري زمين براي احداث دو مجتمع فرهنگي جديد شامل مجتمع هاي آستان قدس رضوي و پرديس سينمايي در شهرستان خبر داد و گفت : مجتمع آستان قدس در حال اجرا و پرديس سينمايي در حال طي مراحل قانوني است.
او با تاكيد بر اينكه بايد از حوزه فرهنگ و هنر در جامعه رفع مظلوميت شود ، افزود: يكي از ابعاد اين رفع مظلوميت توجه مالي و اعتباري به مقوله فرهنگ است.
اين مسوول با اظهار اينكه با توجه خاص به فرهنگ شاهد بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي نخواهيم بود، گفت : بايستي مقوله فرهنگ را تنها منحصر به دستگاه هاي فرهنگي ندانيم و هر كس به نوبه خود در اين حوزه ورود يابد.
وي فعاليت دو مجتمع فرهنگي هنري اسرار و بيهقي ، 26 كانون مساجد ، در حال پي گيري بودن 52 كانون ديگر ، فعاليت شش كانون پرورش فكري ، چهار موسسه فرهنگي و هنري ، 9 انجمن فرهنگي و هنري و مفاخر ، دو موسسه قرآني و ... را بخشي از موسسات حوزه فرهنگ و هنر اين شهرستان برشمرد.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر سبزوار هم در پاسخ به درخواست مطرح شده براي واگذاري فضاي متروكه پشت سينما براي ايجاد پاركينگ گفت: شوراي اسلامي شهر اين فضا را براي طرح توسعه فضاي باغ ملي در برنامه دارد.
' عبدالحسين كارگري ' با اشاره به درخواست اهالي منطقه براي بازگشايي اين زمين و باز شدن مسير عبور و مرور به باغ ملي افزود: با بازگشايي اين مسير امكان استفاده از پاركينگ شهرداري براي مراجعان مجموعه سينما بهمن هم فراهم مي شود.
وي موافقت شوراي شهر براي نصب 10 بيلبورد تبليغاتي براي سينما بهمن در سطح شهر را هم اعلام كرد.
كارگري همچنين از اعلام آمادگي مدير دفتر خبر صدا و سيماي سبزوار براي ضبط فيلم و تئاتر از هنرمندان اين شهرستان و پخش در شبكه هاي مختلف سيما خبر داد.
اجراي برنامه هاي هنري از ديگر برنامه هاي اين نشست بود.
در اين نشست از موسسه فرهنگي هنري انتظار قائم (عج) سبزوار كه در سال جاري موفق به كسب كارآفرين برتر اجتماعي استان خراسان رضوي شده تجليل شد.
منبع :ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.