اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 دي 1390 / کد مطلب: 1577 / نظرات: 0


ایستگاه صلواتی بین راهی"جان نثاران ولایت "در صدخرو بر پا شد


ایستگاه صلواتی بین راهیجان نثاران ولایت در صدخرو بر پا شد سایت داورزن / در دوازدهمین سال پی درپی  پس از اربعین حسینی ، پایگاه مقاومت شهدای صدخرو به برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان جان نثاران ولایت در حاشیه محور بین المللی تهران – مشهد و به مدت پنج  روز اقدام  می کند .

امسال ایستگاه جان نثاران ولایت حال و هوای دیگری دارد . با گذشت دومین سال از تغییر مکان ایستگاه و جابجا شدن حد فاصل  روستای صدخرو و روستای مهر  و در محلی که امکانات آن در حد صفر بود نمادی از همت وتلاش  این گروه از بسیجیان است  که به عینه در این اقدام بسیجیان تبلور یافت .

پذیرایی روزانه  از سه  تا چهار هزار زائر حرم ثامن الحجج(ع)با امکانات موجود میسر نبود مگر آنکه یک همدلی و همکاری نزدیک در بین مسئولان بخش و شهرستان در برپایی این ایستگاه که دوازدهمین  سال عمر خودرا می گذراند  بوجود آید .

مسئول برپایی ایستگاه جان نثاران ولایت در گفتگو با خبرنگار ما برپایی غیر رسمی این ایستگاه صلواتی را از عصر  روز سه شنبه  اعلام کرد و گفت : خوشبختانه با همت بسیجیان و مسئولان  صبح چهارشنبه  شاهد آغاز به کار رسمی این ایستگاه خواهیم بود .

"علی قاسمی کیا "در ادامه به فعالیتهای این ایستگاه اشاره و تصریح کرد : این ایستگاه در طول شبانه روز به سه  تا چهار هزار نفر از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) که برای برپایی مراسم عزای پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند خدمات رسانی خواهد کرد .

وی ادامه داد: این ایستگاه در طول شبانه روز با تحویل غذای سرد و سوپ از زائران پذیرایی خواهد کرد .

وی در عین حال گفت : این ایستگاه طی سه  روز نیز اقدام به توزیع  غذای گرم به تعداد000 2 تا 2500 نفر در سه  روز کاری  خود خواهد کرد .

وی به برنامه های فرهنگی و مذهبی این ایستگاه اشاره کرد و گفت نمایشگاه " از کربلای حسینی تا کربلای خمینی  " که به صورت ماکت و تجسمی از عصر عاشورا  و میادین جنگ و  هشت  سال دفاع مقدس در معرض دید قرار گرفته است  می تواند حال و هوای عاشورایی به این مکان بدهد.

وی بخش دیگری از این ایستگاه را  برپایی نمایشگاه یاد یاران بیان کرد و گفت : نمایشگاهی از تصاویر هشت  سال دفاع مقدس و ایجاد تفکر در این پروسه عظیم را از اقدامات این  ایستگاه می باشد.

"علی قاسمی کیا"  تحویل  چهار  هزار قلم بسته های فرهنگی شامل کتب ادعیه و فرهنگی به همراه لوح فشرده را از دیگر برنامه های فرهنگی این ایستگاه عنوان کرد

.وی  دیگر اقدامات انجام شده در این ایستگاه را برشمرد و گفت : انجام خدمات خودروی از قبیل آپاراتی ، مکانیکی ، جوشکاری ،و تعویض روغن رایگان و کارواش   از این جمله اقدامات است.

قاسمی کیا همچنین استقرار کمپ های  آرایشگاه صلواتی ، کفاشی و واکس ، خیاطی صلواتی و...را از دیگر برنامههای این ایستگاه بر شمرد  .

ایستگاه صلواتی جان نثاران ولایت به مدت 5 روز از زائران و کاراوانهای زیارتی حرم ثامن الائمه که برای عزاداری  28 صفر به مشهد می روند پذیرایی می کند .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.