اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 دي 1390 / کد مطلب: 1571 / نظرات: 0

یك مسوول:


استقبال دانش آموزان سبزوار از مدارس قرآنی 35 درصد افزایش یافت


استقبال دانش آموزان سبزوار از مدارس قرآنی 35 درصد افزایش یافت  كارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز ، قرآن و عترت مدیریت آموزش و پرورش سبزوار از افزایش حدود 35 درصدی استقبال دانش آموزان این شهرستان از مدارس قرآنی ، در دوره نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. 
 ' حسین رجبی'  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری این دوره از 15 مهر تا نیمه دیماه گفت: در این دوره پنج هزار و 166 دانش آموز در 53 مدرسه قرآنی سبزوار آموزش دیدند.

وی افزود: این در حالی است كه سال قبل در مجموع حدود 10 هزار دانش آموز تحت پوشش 37 مدرسه قرآنی قرار گرفتند و از این تعداد سه هزار و 814 دانش آموز مربوط به دوره نخست سال بودند.

وی اضافه كرد: از مجموع پنج هزار و 166 قرآن آموز امسال ، دو هزار و 912 نفر در رشته روخوانی ، یك هزار و 248 نفر در رشته روانخوانی ، 747 نفر در رشته تجوید و 259 نفر در رشته حفظ شركت كردند.

این مسول اضافه كرد: علاوه بر این دانش آموزان ، تا كنون حدود پنج هزار و 400 نفر برای حفظ غیر حضوری قرآن ثبت نام و حفظ جزء 30 قرآن را در منزل آغاز كرده اند.

وی با اشاره به اینكه مدارس قرآنی، در یكسال در سه دوره قرآن آموز می پذیرند، گفت: به طور معمول دوره نخست این مدارس از ابتدای مهر تا پایان آذر ، دوره دوم از بهمن تا اردیبهشت و دوره سوم در فصل تابستان برگزار می شود.

وی تشكیل مدارس قرآنی در شیفت عصر مدارس تك نوبته سبزوار را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر مدرسه قرآنی در چهار رشته روخوانی ، روانخوانی ، تجوید و حفظ قرآن از دانش آموزان خود و مدارس اطراف ثبت نام به عمل می آورد .

این مسوول در ادامه از راه اندازی صوت مركزی قرآن در 10 مدرسه این شهر تا كنون خبر داد و گفت: با تجهیز مدارس به این صوت ،دانش آموزان در كلاس های خود از قرآن تلاوت شده توسط یك دانش آموز در آغاز كلاس ها بهره مند می شوند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.