اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 دي 1390 / کد مطلب: 1568 / نظرات: 0


اربعین پیروزی زودهنگام لاله های سرخ ، شكست دیوسیرتان تاریخ


اربعین پیروزی زودهنگام لاله های سرخ  شكست دیوسیرتان تاریخ  اربعین تنها در كاروانی خسته و بازگشته از شام ویران تصویر نمی شود بلكه پیام آور پیروزی زود هنگام لاله های سرخ و شكست دیوسیرتان تاریخ است. 
  
آن هنگام كه محرم سال 61 هجری رقم خورد و غم انگیز ترین واقعه تاریخ بشر بر تارك این جهان به ثبت رسید،، شب پرستان دیو سیرت با كبر و غرور و سر مست از پیروزی بر شهادت فرزند رسول ا.. ، زهرای مرضیه و علی مرتضی ،

همه چیز را تمام شده دانستند .

آنها هولناك ترین واقعه تاریخ را رقم زدند ، بدنهای شریف را آماج سم ستوران قرار دادند ، سرهای نازنین را بر بالای نیزه ها به حركت در آوردند ، خمیه ها را آتش زده، دختران پیامبر را به اسارت گرفتند ، كاروان اسرا را بر گودال قتلگاه عبور دادند تا نهایت خباثت را نشان دهند.

صحنه پیروزی و هلهله در ورودی كوفه و مجلس عبیدا.. ، آراستند تا بگویند كه فتح بزرگی نصیب امویان، این جرثومه فساد و پلیدی شده است اما غافل از اینكه در این كاروان خسته و مصیبت دیده ،هنوز حجتی از حجت های خدا حضور دارد و شیر زنی از نسل حیدر كرار بر این كاروان ، قافله سالاری می كند.

او زینب دختر علی مرتضی ، زاده زهرا و نوه محمد امین بود كه در برابر حاكم كوفه ذره ای از خود ناتوانی نشان نداد، آن زمان كه دشمن به تحقیر از واقعه كربلا سخن گفت و زینب (س) پاسخ داد كه بجز زیبایی چیزی ندیده است . این اولین شكست نامردمان تاریخ در كوفه بود كه رقم خورد.

صحنه دوم این واقعه دلخراش تاریخ در بزم یزد و شام ویران رقم خورد آن هنگام كه صحنه آراستند و یزید پلید بر لبان مبارك سید و سالار شهیدان و سبط نبی مكرم اسلام چوب خیزران روانه كرد و اشعاری از پیروزی بنی امیه ملعون بر زبان ناپاكش جاری ساخت.

صحنه گردانان این مجلس شرم آور هیچگاه فكر نكردند كه جوانی از نسل امیر مومنان ، حیدر كرار، خبیر شكن و در یك كلام اسوه عدل ، شجاعت ، مردانگی ، تقوا و پرهیزگاری ، امام عارفان یعنی علی مرتضی لب به سخن می گشاید و می فرماید ای یزید این محمد كه اكنون موذن نام مباركش را بر زبان می آورد جد توست یا جد من است، این كلام همه غرور و كبر نامردمان تاریخ را فرو می ریزد و به یكباره جوش و خروشی در این مجلس رقم می زند و پیروزی خون بر شمشیر چه زیبا در كوتاه زمان تحقق می یابد.

سخنان حیدرگونه شیر زن كربلا در مجلس یزید نیز بر این پیروزی می افزاید و همه فریب و نیرنگ دون صفتان تاریخ را نقش بر آب و وجدانهای خفته و ضمیرهای نا آگاه شامیان را بیدار كرده، كه آنها چه كرده اند ، حسین سرور جوانان بهشت ، نوه محمد مصطفی ، فرزند علی مرتضی و زهرای اطهر ، عباس نام آور، قمر بنی هاشم ، علی اكبر شبیه ترین مردمان به رسول خدا ، علی اصغر سرباز ششماهه ،قاسم نوجوان ،سرو قامتان بنی هاشم و با وفا ترین مردمان به خاندان عصمت و طهارت را به شهادت رسانده اند.

لاله های سرخ دشت نینوا و سرها مطهر بر بالای نیزه ها چه زیبا شاهد پیروزی حق بر باطل بودند و چه غم انگیز نظاره گر شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) آن هنگام كه بهانه پدر گرفت و نامردمان پلید ، سر مطهر پدر را در مقابلش قرار دادند ، او جان به جان آفرین تسلیم كرد و از قافله شام به سمت كربلا بازماند.

كاروان خسته ، غمدیده اما استوار با اراده های پولادین راه شام به كربلا را در پیش گرفتند و منزل به منزل صحنه های رشادت ، از خود گذشتگی سقای لب تشنگان ، رزم جانانه علی اكبر نوجوان ، كارزار حیدرگونه امام شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) را از دیدگان عبور دادند و بر صحرایی وارد شدند كه پیكرهای مطهر در سرزمین گرم و سوزان آرام گرفته

بود.

كاروانیان به مانند برگهای خزان از بالای شتران خود را به پایین افكندند و قبرهای مطهر را در بغل گرفتند ، غم انگیر نرین صحنه آن هنگام بود كه زینب لب به سخن گشود ، از مصائب خود در كوفه و شام گفت ، از دختری سه ساله در شام سخن به میان آورد كه پس از چهل روز نتوانسته است همه امانت های حجت خدا را امانتداری كند.

سه روز در این صحرا بر شهادت غم انگیز عاشورایان اشك ریختند و بار سفر بسته و عازم مدینه شهر پیامبر شدند تا بگویند كه ای محمد شاهد باش كه گروهی كوچك در تعداد اما بزرگ و بزرگ در هدف ، برای دین شما صحنه هایی آفریدند كه تا دنیا دنیا باشد نام حسین بر عرش همچنان درخشیده و خواهد درخشید و مكتب سرخ علوی نجات بخش همه آزادگان جهان خواهد بود.ایرنا

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.