اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 دي 1390 / کد مطلب: 1563 / نظرات: 0


یادواره شهدای هویزه و 43شهید جهادگر سبزوار برگزار شد


یادواره شهدای هویزه و 43شهید جهادگر سبزوار برگزار شد  سی و یكمین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار پنجشنبه شب در این شهرستان برگزار شد. 
 
 
به گزارش ایرنا، آیت الله 'حسن عالمی' نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا، آنان را دارای جایگاه والا دانست.

امام جمعه موقت شهرستان قم هم در این محفل معنوی ضمن برشمردن آثار یادواره شهدا گفت: تا زمانیكه پیوند ما با شهدا برقرار است این انقلاب از ناحیه هیچ شخص و ابرقدرتی مورد تهدید قرار نخواهد گرفت.

آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری'، برگزاری یادواره های شهدا را به منزله تكریم آنان دانست و افزود: یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار در نوع خود كم نظیر است كه جای قدردانی دارد.

وی برگزاری باشكوه یادواره ها و مجالس شهیدان با وجود گذشت چندین سال از پایان دوران دفاع مقدس و شهادت شهدا را امری ضروری دانست و گفت: برگزاری این محافل به دلیل نیازی است كه ما به شهیدان داریم و گرنه شهدا نیازی به ما ندارند.

وی تقویت روحیه و پاسداشت ارزش ها را از دیگر اثر های یادواره های شهدا برشمرد و افزود: اگر می خواهیم متخلق به اخلاق خدایی، انبیا و اولیای الهی شویم باید شهیدان را تكریم كنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه خداوند نخستین كسی است كه شهدا را تكریم می كند اظهارداشت: برگزاری محافل شهدا، جلوه ای از متخلق شدن به همه خوبی هاست.

وی گفت: برای مقابله با توطئه های دشمنان باید فضای هویزه ، جبهه ، شهادت و عزت و كرامت را همچنان گرم نگه داریم تا دشمن گمان نكند مشغول زندگی دنیایی شده و دوران دفاع مقدس را از یاد برده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری، سخنان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مورد مایوس شدنشان از اقدامات علیه ایران اسلامی و نام بردن از تحریم و ترور به عنوان تنها راه باقیمانده، اظهارداشت: این از عظمت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این از نكبت و بی منطقی آنها است كه از یك طرف در سازمان های بین المللی كشورها را به تروریست بودن محكوم كرده و از طرف دیگر در اتاق فكر خود برای ترور برنامه ریزی می كنند.

قائم مقام حوزه علمیه قم با بیان اینكه شهدا جان خود را فدا كردند تا دین بماند افزود: آنان، آنجا كه پای دین و ارزشها به میان آمد ثابت كردند كه با كسی شوخی و تعارف ندارند.

وی گفت: شهدای ما با الگو گیری از حضرت سید الشهدا (ع)، امر به معروف و نهی از منكر نموده و اگر فضای جامعه و خیابان ها را متناسب با دین نمی دیدند، آرزوی شهادت می كردند.

وی همچنین سبزوار را شهری عالم و دانشمند پرور معرفی كرد و افزود: از علمای خود قدردانی كنید.

شهرستان سبزوار یك هزار و 600 شهید از جمله پنج شهید در هویزه و 43 شهید جهادگر در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام كرده است.

در این یادواره كه به همت جهاد كشاورزی و برخی ادارات و نهاهای سبزوار برگزار شد،

نمایش عاشورایی، كلیپی از خاطرات و سیره شهید جهادگر 'غلامحسن نقابی شمس آبادی' و روایتگری مصور در باره دفاع مقدس و شهدا نیز اجرا شد.

در این مراسم میهمانانی از نقاط مختلف كشور و شهرستان های استان خراسان رضوی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، رزمندگان دوران دفاع مقدس، شمار زیادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین اجرایی و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.