اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 دي 1390 / کد مطلب: 1557 / نظرات: 1

مدیر امور برق :


امسال حدود 9 درصد در مصرف برق سبزوار صرفه جویی شد


امسال حدود 9 درصد در مصرف برق سبزوار صرفه جویی شد  مدیر امور برق سبزوار از صرفه جویی حدود 9 درصدی در مصرف برق این شهرستان در سال جاری تاكنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. 
   
 ' هادی انبیایی'  در گفت و گو با ایرنا ، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اعمال برنامه های مدیریت مصرف برق را از دلایل این كاهش مصرف عنوان كرد.

وی خاطر نشان كرد: این تفاوت مصرف با در نظر گرفتن تعداد ثابت مشتركان در امسال و سال قبل محاسبه شده است.

مدیر امور برق سبزوار از رشد سه درصدی مشتركان برق این شهرستان در 9 ماه اخیر هم خبر داد و افزود : هم اكنون 140 هزار و 218 مشترك برق در شهرستان سبزوار داریم.

وی بخش كشاورزی را بزرگترین مصرف كننده برق در سبزوار معرفی كرد و اضافه كرد: این در حالی است كه این بخش فقط دو درصد مشتركان برق شهرستان را تشكیل می دهند.

وی افزود: حدود 56 درصد برق شهرستان سبزوار در بخش كشاورزی و آب شرب ، 2/29 درصد در بخش مسكونی ، پنج درصد در بخش صنعت ، همین رقم در بخش عمومی و 8/4 درصد در بخش تجاری مصرف می شود.

این مسوول میزان مصرف برق شهرستان سبزوار در امسال تا اوایل دیماه را بالغ بر 515 هزار مگاوات ساعت ذكر كرد.

وی مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در چهار ساعت اولیه شب به عنوان ساعات پیك بار (اوج مصرف ) را به همه مشتركان توصیه و ساعات پیك بار یا اوج مصرف را از حدود اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن عنوان كرد.

مدیر امور برق سبزوار با اشاره به افزایش روز افزون وسایل برقی خانگی و با توجه به اینكه این لوازم مهم ترین مصرف كنندگان برق در این بخش هستند، گفت: بانوان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده بایستی ضمن بهره مندی از اینگونه وسایل با استفاده صحیح ، منطقی و به موقع از آن هزینه های برق مصرفی خانوار خود را كاهش دهند.

وی استفاده از لامپ های كم مصرف را هم به مشتركان بخش خانگی و تجاری توصیه كرد و گفت: طول عمر لامپ كم مصرف 10 برابر عمر یك لامپ رشته ای معمولی و میزان مصرف لامپ رشته ای 100 وات پنج برابر مصرف یك لامپ كم مصرف 20 وات است كه به همان میزان نوردهی دارد.

این مسوول همچنین عدم استفاده از لوازم گرمایشی برقی در روستاهای فاقد گاز را هم با توجه به تصاعدی بودن تعرفه های برق در بخش خانگی به مشتركان این مناطق توصیه كرد.

وی با اظهار اینكه استفاده از برق در ساعات اوج مصرف بهای بالاتری دارد از مشتركان بخش كشاوزی شهرستان خواست به منظور كمك به استمرار جریان برق سایر مشتركان و كاهش بهای برق مصرفی ، در این ساعات از روشن ماندن بیهوده موتور چاه خودداری و از استخر ذخیره آب استفاده شود.

وی اضافه كرد: خاموش كردن حتی یك الكترو موتور در ساعات اولیه شب كمك به صنعت برق كشور است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


حسین | ايميل
با تشکر از زحمات شما کارکنان و مدیریت محترم اداره برق،لطفا اعلام بفرمایید ،برق های قاچاق بدون کنتور جز 9 درصد هستند یا نه؟ چرا کنتور نمدهید و شهروندان مومن وانقلاب را مجبور به استفاده برق قاچاق میکنید؟بیایید کوچه های دور و بر میدان بیضی را بازرسی کنید وببینی چقدر برق غیر مجاز در ساخت و احداث بناها صرف و هدر می شود.با تشکر