اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 دي 1390 / کد مطلب: 1503 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار:


بی حجابی انحطاط و ابتذال زنان و موجب خواری آنهاست


بی حجابی انحطاط و ابتذال زنان و موجب خواری آنهاست  امام جمعه سبزوار گفت: بی حجابی انحطاط و ابتذال زنان و موجب خواری آنها را به دنبال دارد. 
  
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار، با اشاره به 17 دیماه سالروز كشف حجاب توسط رضا خان ،این اقدام را آغاز اهانت به زنان عنوان كرد.

وی بدحجابی و بی حجابی ها را از عوامل افزایش طلاق در جامعه و معضل فرار دختران و پسران از خانه برشمرد و در عین تاكید بر رعایت حجاب اسلامی ، عفت و تقوای درونی را مهمتر از حجاب ظاهری دانست.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینكه فلسفه حجاب جلوگیری از فساد اخلاقی ، ایجاد امنیت برای زنان و تحكیم پیوند خانوادگی است، افزود: حجاب یك حكم تكلیفی و به منزله دیوار و حصاری برای حفظ زنان است.

وی با اشاره به جوسازی های برخی نسبت به چادر آن را مورد نقد قرار داد و ادامه داد: متاسفانه با گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامی ما هنوز روی مساله مد لباس و حجاب بحث می كنیم و حال آنكه مهم حجاب اسلامی و پوشش مناسب است.

وی همچنین با انتقاد از برخی فیلم ها و سریال ها گفت: باید توجه شود كه فیلمی كه از رسانه پخش می شود و مخاطب آن غالب مردم هستند ، نباید بدآموزی نسبت به معضلاتی از جمله سرقت و غیره داشته باشد.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منكر تنها محدود به مساله حجاب و عفاف نمی شود، گفت: بایستی آفت های حوزه های علمیه ، دانشگاه ، بازار ، ادارات ، قوای سه گانه و سایر بخش ها شناسایی و از آن جلوگیری شود.

امام جمعه سبزوار خطاب به كاندیداهای مجلس نهم ، عدم تخریب دیگران را مورد تاكید قرار داد و گفت: انتخابات مساله برد و باخت نیست.

وی افزود: در این انتخابات در مرحله نخست حضور گسترده مردم در صحنه مهم است و باید كسانی كاندیدا شوند كه توان انجام این مسوولیت را دارند.

وی با گرامیداشت 19 دی 56 سالروز قیام شكوهمند مردم قم ،حضور با بصیرت روحانیون و مردم در صحنه را خاطر نشان كرد و این روز را یكی از ایام الله ها برشمرد.

وی یكی از عوامل مهم پیروزی انقلاب را ایجاد امید در مردم از جانب معمار انقلاب عنوان كرد و گفت: یكی از اهداف دشمن همیشه ایجاد یاس در مردم بوده كه باید مراقب آن باشیم .

وی افزود: برای حفظ نظام و خنثی سازی این توطئه ها بصیرت دینی به معنای داشتن وحدت و اطاعت از رهبری مهم است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.