اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 خرداد 1402 / کد مطلب: 14983 / نظرات: 0

در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛


تشریح آخرین مصوبات هیات دولت از زبان بهادری جهرمی


تشریح آخرین مصوبات هیات دولت از زبان بهادری جهرمی  سخنگوی دولت آخرین ضمن تشریح مصوبات این هفته هیات دولت گفت: یکی از این مصوبات لایحه‌ای به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز دولت اظهار داشت: امروز در جلسه دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی مصوبات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید که شامل برخی از مجوزهای پیش امضا و موافقت‌نامه‌هایی است که قرار است در سفر آینده رییس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود و مجوزهای لازم به وزارتخانه‌های مرتبط داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات هیات وزیران تصویب لایحه ای به پیشنهاد معاونت حقوقی بود که در کمیسیون های دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این لایحه به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

به گفته سخنگوی دولت در این لایحه حمایت حقوقی و دیپلماتیک از اتباع و فعالان اقتصادی، نخبگان و شخصیت های مردمی صورت گرفته است که از جنبه های مختلف موثر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم امروز، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود، مطرح‌کرد: سال‌های سال قانون‌گذار این موضوع را تکلیف کرده بود که دولت این لایحه را تقدیم کند اما در ادوار مختلف معطل مانده بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم اساسنامه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن، تمامی اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه، به سازمانی که برای مکران فعال خواهد شد، اعطا می‌شود. همچنین پیشنهاد شده همه امکانات، دارایی‌ها، اموال و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.

براساس گفته بهادری جهرمی این مصوبه استثناهای بسیار محدودی از جمله حوزه دفاعی و خارجه دارد اما به صورت کلی تحولی در نظام حکمرانی محلی کشور رقم می‌زند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امید است با موفقیت طرح بتوانیم در موضع‌های مشابه از تجربه مکران، الگوبرداری کنیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.