اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 16 خرداد 1402 / کد مطلب: 14972 / نظرات: 0


فرسودگی خطوط انتقال مشکل شبکه آب شهر شامکان است


فرسودگی خطوط انتقال مشکل شبکه آب شهر شامکان  است  مدیر آب و فاضلاب شهرستان شِشتَمَد در خراسان رضوی گفت: فرسودگی خطوط انتقال آب، مهم‌ترین چالش شبکه آبرسانی بخش و شهر شامکان این منطقه است که رفع این مشکل از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی پیگیری می‌شود.

کاظم سلیمانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از مشکل تامین آب آشامیدنی شامکان در ماههای گرم سال نالشی از فرسودگی شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب است که باید برای رفع این مشکل اعتبارات و منابع مالی لازم تامین شود.

وی افزود: آب ‌شرب شهر شامکان از مجتمع آبرسانی وحدت، واقع در اراضی روستای خرسف تامین می شود که این مجتمع بزرگ، آب شهر شامکان و ۲۷ روستا از سه شهرستان را تامین می کند و خطوط انتقال آن به طول ۲۱۰ کیلومتر از مسیری بسیار سخت‌گذر عبور می کند.

سلیمانی افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال این مجتمع نیاز به بهسازی دارد که در ردیف طرح های محرومیت زدایی گنجانده شده و در صورت تایید نهایی و تامین اعتبار، این مشکل توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به‌سرعت برطرف می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مجتمع آبرسانی وحدت، تامین برق آن از طریق شهرستان کوهسرخ است که سالهای گذشته افت ولتاژ منجر به قطعی آب می شد و در این خصوص نیز با شرکت برق خراسان مکاتبه شده که از خاموشی چاهها و هم افت ولتاژ این منطقه جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: اهالی شهر شامکان و روستاهای مجاور این شهر باید با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب، امکان استفاده مناسب تمامی مردم این بخش را از این مایه حیاتی فراهم نمایند.

شهر شامکان، مرکز بخشی به همین نام، از توابع شهرستان تازه‌تاسیس ششتمد خراسان رضوی است که فروردین ۱۴۰۰ با حکم وزیر کشور به شهر ارتقا یافت.

این شهر با حدود پنج هزار نفر جمعیت، در مجاورت خط مرزی فیمابین شهرستان‌های سبزوار و نیشابور و ششتمد واقع شده که با شهر سبزوار ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.