اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14962 / نظرات: 0

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:


همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند


 معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه شهدا، شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند چرا که تا دشمنی برای خدا نباشد، فرد مومنی جان خویش را تقدیم نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین قاضی زاده پنجشنبه شب در آیین شب شعر شهید الداغی در مشهد عنوان کرد: موضوع غیرتمندی و احساس مسوولیت برای همه شهیدان مهم بود و از این رو نتوانستند نسبت به ناهنجاری جامعه سکوت کنند.
وی با اشاره به شهادت شهید الداغی گفت: این شهید بزرگوار نشان داد حس مسوولیت نسبت به هم‌نوعان، خانواده، همشهریان و ارزش‌های دینی و مکتبی بسیار ارزشمند است و برای حفظ آن، جان خویش را اهدا کرد.
وی با بیان اینکه هر جامعه نیازمند الگویی ارزشی است، خاطرنشان کرد: معرفی الگو منوط به این است که هنجار چیست و آنچه که غیر از آن هست ناهنجاری است. الگوسازی با تعاریف درست موجب می‌شود جامعه ایمن شود و بتوانیم کاری کنیم مردم غیرتمند باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیامبرمکرم اسلام (ص) قبل از بعثت، پیمان جوانمردان را برای برخورد با ظالمان ایجاد کرد. یکی دیگر از اقدامات ایشان قبل از رسالت، حمایت از زنان و دختران و ممانعت از زنده به گور شدن آنان بود. موضوعی که نشان می دهد مقدمه رسالت، داشتن مسوولیت اجتماعی است.
قاضی زاده تصریح کرد: اگر این اتفاق افتاد می‌توان امید داشت که پیام پیامبران و حکمرانی امامان در جامعه پذیرفته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات مهم بنیاد شهید در دولت سیزدهم حرکت و تلاش برای معرفی شهدا به جامعه در قالب برنامه های فرهنگی و هنری بوده که توفیقات زیادی در این بخش داشته ایم.
قاضی زاده خاطر نشان کرد: برای اصلاح کشور نیاز است الگوهای جامعه تغییر کرده و اصلاح شود به گونه ای که الگوهای عملی و حسنه داشته باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم حوزه ایثار و شهادت را به نسل حاضر معرفی کنیم باید الگوهای آن را به عنوان مرجع جامعه معرفی کنیم.
حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با این اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.
وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.
از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.