اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 تير 1390 / کد مطلب: 1496 / نظرات: 0

مدیركل بهزیستی خراسان رضوی:


5/6 درصد معلولان استان بكارگیری شده اند


56 درصد معلولان استان بكارگیری شده اند  مدیر كل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت : بیش از 5/6 درصد معلولان در این استان بكار گیری شده اند. 
  
دكتر 'تهمینه شكیب'  در گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 و بحث سه درصد اشتغال دولتی این قشر ، افزود: به طور مرتب از طریق استاندار خراسان رضوی و رییس سازمان بهزیستی این قانون در حال پیگیری است .

وی اظهارداشت: چون بحث كوچك سازی دولت را شاهد هستیم و خیلی از دستگاه ها ممكن است این قانون را رعایت نكنند.

وی با اشاره به مطرح بودن بحث اشتغال خانگی برای معلولان ،افزود: برخی معلولان ما در سطوح خیلی بالایی قراردارند.

وی در همین رابطه به دریافت نشان لیاقت از ریاست جمهوری توسط یكی از معلولان این استان به عنوان جوان نمونه در سال گذشته اشاره كرد و گفت: یك معلول باید تلاش كند جایگاه خود را بیابد.

مدیر كل سازمان بهزیستی خراسان رضوی با اظهار اینكه حدود 400 تا 450 هزار معلول متوسط به بالا در استان داریم، افزود: این سازمان به 82 هزار معلول خدمات دهی می كند.

وی همچنین به فعالیت سه هزار مركز تحت نظارت بهزیستی در این استان اشاره كرد و گفت: استان خراسان رضوی بیشترین تعداد مراكز غیر دولتی و بیشترین مجهول الهویه كشور را دارد.

این مسوول با اظهار اینكه پرداخت یارانه به این مراكز از سوی سازمان بهزیستی با توجه به درجه مركز انجام می شود، اعلام كرد: اخیرا یارانه هر مركز به طور متوسط 30 تا 50 هزار تومان افزایش داده شد.

وی افزود: باید ارتباط بیشتری در كشور داشته باشیم و با برنامه ریزی خوب این مراكز را از وضعیت موجود ارتقا دهیم.

وی در ادامه یكی از رویكردهای سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی را كار میدانی عنوان كرد و گفت: در همین رابطه شورای معاونان خاص هر شهرستان را برگزار می كنیم.

وی هدف از برگزاری این شورا را رسیدگی به مشكلات خاص هر شهرستان ذكر و یكی از اهداف سفر خود به سبزوار را برگزاری این شورا عنوان كرد.

دكتر شكیب بازدید از مراكز تحت نظارت بهزیستی در سبزوار ، به روز كردن اطلاعات موجود از این مراكز ، بررسی مسائل و مشكلات حوزه بهزیستی شهرستان و در نهایت اتخاذ تصمیمات واقعی و ارتقای وضعیت موجود را هم از اهداف این سفر برشمرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.