اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14951 / نظرات: 0


رویداد هنری "غیرت" ویژه بزرگداشت شهید الداغی در سبزوار برگزار شد


رویداد هنری غیرت ویژه بزرگداشت شهید الداغی در سبزوار برگزار شد رویداد هنری غیرت، ویژه بزرگداشت شهید "حمیدرضا الداغی" یکشنبه در محل شهادت وی واقع در خیابان ابوریحان سبزوار برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار یکشنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این رویداد هنری به منظور پاسداشت مقام والای این شهید مدافع ناموس، در قالب کارگاه نقاشی، طراحی پوستر و چهره و طراحی دیجیتال با حضور شماری از بانوان هنرمند و علاقه‌مند برپا شد.

رضا شجاع‌مقدم افزود: در این رویداد هنری ۳۵ نفر بانوی هنرمند از شهرستان های مختلف استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان آثار هنری خود را در خصوص این شهید ارائه کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: آثار برگزیده هنرمندان حاضر در این رویداد، در قالب نمایشگاهی به نمایش درخواهد آمد و در چهلم شهید الداغی، این آثار به خانواده وی اهدا می شود.

شهید حمیدرضا الداغی، شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.