اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14944 / نظرات: 0


یک‌سوم مدارس شهرستان سبزوار تخریبی است


یک‌سوم مدارس شهرستان سبزوار تخریبی است  مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: یک‌سوم مدارس این شهرستان با مشکل تخریب روبه‌رو است که بازسازی و افزایش ضریب ایمنی این واحدهای آموزشی ضروری است.

 سیدولی‌الله حسینی روز پنجشنبه در نشست با مدیران مدارس شهرستان سبزوار افزود: بازسازی برخی از این مدارس فرسوده با استفاده از ظرفیت خیران، بخش‌های مختلف و نیز حمایت های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطق حاشیه شهر است که بدین منظور با همیاری جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی شهرستان، ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است.

حسینی افزود: در سال تحصیلی جاری در کنار ارتقای خدمات درمانی درمانگاه فرهنگیان سبزوار، طرح های آموزشی مختلفی شامل مرکز وصال فرشتگان ۲ ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار، آموزشگاه شاهد فرشچی و ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی جلین، کلاته سیفر، دولت آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش های مرکزی و روداب سبزوار به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: یکی از مشکلات جدی این نهاد در سال تحصیلی جاری، کمبود نیروی انسانی بود که با برنامه ریزی لازم و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها توانستیم آن را به خوبی مدیریت کنیم.

حسینی اظهار داشت: ۴۸۰ کلاس درس شهرستان سبزوار با کمبود معلم مواجه بود که با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان این مشکلات برطرف شد.

وی افزود: در کنار اهمیت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه شهر سبزوار، همچنان یکی از چالش های آموزش و پرورش شهرستان برای سال تحصیلی آینده کمبود نیروی انسانی است.

حسینی با بیان اینکه مسیر توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش می گذرد، افزود: تمامی نهادها باید با همیاری، خود را در توسعه آموزش و پرورش سهیم بدانند و در همین راستا باید فرهنگ تکریم معلم در جامعه نهادینه شود.

حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.