اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14937 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


شهید الداغی، مردانگی را به نسل جوان درس داد


شهید الداغی مردانگی را به نسل جوان درس داد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: شهید "حمیدرضا الداغی"، که جان بر سر امر به معروف و نهی منکر گذاشت،‌ آموزش دهنده واقعی درس مردانگی و شرف برای نسل جوان است.
 حسین ابراهیمی کُردیانی در روز گرامیداشت مقام معلم در دیدار با فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: این شهید جوانمرد با حرکت مردانه خود به همه آموخت که خون غیرت و مردانگی در رگ جوانان ایران اسلامی جریان دارد و روح شرف و مروت زنده است.

وی اظهار داشت: شهید الداغی در دفاع از مظلومیت نوامیس، سینه خود در برابر دشنه شرارت سپر کرد و با نثار جان پاک خود، بزرگترین درس حمیت و غیرت را به همه ما آموخت.

وی ادامه داد: شهید الداغی که باغیرت و بزرگمردی، در مسیر دفاع از ارزشهای اسلامی و فریضه امر به معروف جان خود را فدا کرد؛‌ تربیت شده دامان مادری فرهنگی بود که به خوبی درس پس داد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مادر شهید الداغی، فرهیخته و فرهنگی بازنشسته است، گفت: از این مادر معلم که خود جوانان فراوانی را تربیت کرده است، به جز به ثمر رساندن چنین جوان رشید و برومندی انتطار نمی رفت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: معلمی، از شوون الهی است که به اولیای الهی برای تکامل و هدایت بشر ارزانی شده است و معلم،‌ مظهر شکوفایی اندیشه ها و تربیت نسل آینده است.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.