اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14927 / نظرات: 0


آذرخش جان مردی را در داورزن خراسان رضوی گرفت


آذرخش جان مردی را در داورزن خراسان رضوی گرفت جانشین فرمانده انتظامی شهرستان داورزن گفت: یک مرد ۸۰ ساله در یکی از روستاهای این شهرستان خراسان رضوی دیروز در پی برخورد آذرخش جان باخت.

سرهنگ مجتبی تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد آذرخش با مردی ۸۰ ساله هنگام آبیاری زمین های کشاورزی، بلافاصله ماموران انتظامی همراه با نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مشخص کرد که این مرد سالمند بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داده است و پیکر متوفی برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی داورزن گفت: شهروندان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و به منظور حفظ جان خود تا زمان عادی شدن و پایداری شرایط جوی از انجام فعالیت های کشاورزی، تردد در فضای باز، کوهستانی، مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

آذرخش یا صاعقه هنگام تخلیه بار الکتریکی انباشته شده در ابرها ظاهر می شود که به صورت قوس الکتریکی به زمین برخورد کرده و آذرخش پیدا می شود. دلیل اینکه در هنگام توفان، صاعقه زده می شود این است که بادهای شدید، ابرها را باردار و تبدیل به منبع انرژی متراکمی می کنند که بین زمین و آسمان معلق است و به دنبال فرصتی است تا همه انرژی خود را در یک جا خالی کند و در زمانی که این انرژی به حالت اشباع می رسد، ابر هوای اطراف خود را یونیزه شده در زمین تخلیه می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.