اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14916 / نظرات: 0


رنگ نارنجی کرونایی از نقشه خراسان رضوی رخت بر بست


رنگ نارنجی کرونایی از نقشه خراسان رضوی رخت بر بست رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هیچ یک از شهرستان های استان خراسان رضوی بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و رنگ نارنجی کرونایی نیز از نقشه استان حذف شده است.

دکتر محمد پهلوان کاشی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که طی هفته اخیر شهرستان کوهسرخ این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

وی بیان کرد: هم اینک ۲۰ شهرستان استان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های "باخرز، بردسکن، تایباد، تربت حیدریه، جوین، خلیل آباد، خوشاب، رشتخوار، سبزوار، ششتمد، سرخس، فریمان، فیروزه، قوچان، کوهسرخ، گناباد، مه ولات، نیشابور، زبرخان و میان جلگه" در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین هم اکنون مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر شامل شهرستان های بجستان، بینالود، تربت جام، جغتای، چناران، گلبهار، خواف، داورزن، درگز، زاوه، صالح آباد، کاشمر و کلات در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

پهلوان افزود: استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۷۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۳۲ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۹۸ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۰۵ دُز رسیده است.

هم اکنون ۴ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۲۳۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.