اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 14 دي 1390 / کد مطلب: 1491 / نظرات: 0


هزار و 200كیلو گوشت سفید و قرمز در سبزوار از چرخه مصرف حذف شد


 رئیس شبكه دامپزشكی سبزوار از حذف 66 هزار و 200 كیلو گوشت سفید و قرمز طی 9 ماه امسال از چرخه مصرف در این شهرستان خبر داد. 
   
 دكتر 'ولی الله جغتایی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به كشتار طیور در كشتارگاه های سبزوار طبق ضوابط بهداشتی دامپزشكی افزود: در 9 ماه امسال سه میلیون و 337 هزار قطعه طیور در كشتارگاه‌ طیور این شهرستان كشتار شده است.

وی افزود: از این تعداد نزدیك به 55 هزار قطعه با وزن حدود 60 هزار كیلو گرم و ارزش تقریبی 150 میلیون ریال به دلیل ابتلا به بیماری ‌ها از چرخه مصرف حذف شده است.

وی سپتی سمی، لاغری مفرط، مسمومیت، سینوزیت آرتریت و كبودی، آلودگی های ثانویه و عفونت های تنفسی را از جمله این بیماریها ذكر كرد.

وی گفت: طی مدت مزبور در كشتارگاه دام سبزوار با رعایت ضوابط بهداشتی، 19 هزار و 320 راس دام سبك، پنج هزار و 726 راس دام سنگین و 930 نفر شتر تحت نظارت كارشناسان این شبكه كشتار شدند.

او افزود: از این مقدار نیز حدود شش هزار و 200 كیلوگرم گوشت قرمز به ارزش حدود 49 میلیون ریال بر اثر بیماریهای زردی، آلودگی های انگلی، كاشكسی و بیماری عفونی از چرخه مصرف حذف و از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری شد. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.