اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 فروردين 1402 / کد مطلب: 14899 / نظرات: 0

عضو شورای انقلاب فرهنگی:


ناباوری، آسیب بزرگ فرهنگی کشور است


ناباوری آسیب بزرگ فرهنگی کشور است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ناباوری، آسیب بزرگ فرهنگی کشور است که با رفع این چالش، عواقب بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن نیز برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رحیم‌پور ازغدی  در نشستی با دانشجویان سبزوار که با موضوع "آسیب شناسی فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی" در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهر برگزار شد، افزود: ناباوری و موضوع "ما نمی توانیم" آسیبی فرهنگی است که به صورت تدریجی در سطح نخبگان و توده مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه عدم خودباوری از بزرگترین آفاتی است که در ۲ قرن گذشته در اندیشه ملت‌های مسلمان کاشته شده است، اظهار داشت: غربی ها این باور را در ذهن ملت ما کاشته اند که ایرانی و حتی مسلمانان قدرت تمدن سازی و تولید علم ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با وجود اینکه طی دهه های گذشته پیشرفت های زیادی در کشور رخ داده است و جمهوری اسلامی باور "ما می توانیم" را تحقق بخشیده است، اما باز هم این آفت فرهنگی در بین شمار زیادی از نخبگان و تحصیل‌کردگان به قوت خود باقی است.

رحیم پور ازغدی افزود: در واقع این احساس عقده و حقارت ناشی از ناباوری، محصول تحقیر ملت ایران طی قرون گذشته بوده و به آسانی این ریشه از خاک این مرز و بوم خارج نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه ها بعد از انقلاب اسلامی، تحولات چشمگیری در حوزه های مختلف علمی رخ داده است و هم اینک جمهوری اسلامی در حوزه نانوتکنولوژی در ردیف کشورهای برتر جهان قرار گرفته است، اما همچنان برخی این پیشرفت ها را باور نمی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه پیشرفت علمی غربی ها مرهون مسلمانان است، گفت: مراکز علمی، کتابخانه ها و دانشگاه ها ریشه در جهان اسلام و ایران داشته است که از قرن چهاردهم به بعد در اروپا راه اندازی شد و در واقع بیداری علمی در جامعه غربی پس از ترجمه آثار اسلامی و ایرانی آغاز شد.

رحیم پور ازغدی افزود: بازگشت به این اسناد تاریخی تمدن اسلامی و انتقال آن به دانشجویان، سبب می شود تا قلب معنوی و فرهنگی نسل جوان بتپد و این آسیب بزرگ فرهنگی برگرفته از عدم خودباوری رفع شود.

بیش از ۲۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد دانشگاهی شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.