اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 فروردين 1402 / کد مطلب: 14898 / نظرات: 0


ترمز تورهای غیرمجاز گردشگری در غرب خراسان رضوی کشیده می‌شود


ترمز تورهای غیرمجاز گردشگری در غرب خراسان رضوی کشیده می‌شود رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری ممنوع است و در صورت مشاهده فعالیت آنها در غرب خراسان رضوی، برابر ضوابط و مقررات بدون چشم‌پوشی با آنها برخورد می‌شود.

حسنعلی اظهار داشت: با آغاز فصل بهار، برخی بدون اخذ مجوز رسمی، با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی، تنها به انگیزه سودجویی اقدام به راه انداختن تور گردشگری می کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی، برابر ضوابط و مقررات و بدون اغماض با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: از تمامی گردشگران درخواست می شود برای حفظ سلامت خود با تورهای گردشگری غیرمجاز همراهی نکنند و چنانچه از برپایی این تورها و محل تجمع آنها آگاه شدند، مراتب را به اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار به شماره ۴۴۲۳۹۶۹۲ اطلاع دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: تورهای غیرمجاز گردشگری به دلیل رعایت نکردن استانداردهای این حوزه و بی‌توجهی به ضوابط و قوانین، صدمات و خسارت های جبران ناپذیری را برای شهروندان ایجاد می کنند.

حبیب‌پور افزود: تورهای گردشگری غیرمجاز که بدون هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به صورت غیرحرفه ای و تنها برای ایجاد سرگرمی برگزار می شود دید و نگاه جامعه را نسبت به تورهای قانونمند و تخصصی گردشگری دچار خدشه می سازد.

وی ادامه داد: تورهای گردشگری باید به وسیله شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز "بند ب"، با حضور راهنماهای گردشگری دارای کارت معتبر و با تایید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت کنند.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر شناخته شده، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد تاریخی پامنار و جامع، آرامگاه های حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان های دیدنی سبزوار هستند.ایرنا

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.