اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 فروردين 1402 / کد مطلب: 14886 / نظرات: 0

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی:


داده‌محوری جایگزین ممیز محوری در پرونده‌های مالیاتی می‌شود


داده‌محوری جایگزین ممیز محوری در پرونده‌های مالیاتی می‌شود مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: داده‌محوری جایگزین ممیز محوری در محاسبه مالیات با اجرای قوانین و سامانه‌های جدید مالیاتی، مبنای عمل و بررسی پرونده‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمدرضا مدبرنیا روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی“آشنایی با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ویژه اشخاص حقوقی" افزود: در راستای تحقق عدالت مالیاتی، ضروری است تا از اعمال سلیقه ممیزان در بررسی پرونده های مالیاتی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: قانونگذار برای تشویق فعالان کسب و کار و حاکمیت شفافیت در امور مالیاتی به دنبال آن است، با ثبت و صدور اسناد مالی بویژه صورتحساب خدمات و فروش توسط مودیان، هوشمندسازی را با حاکمیت داده به جای حاکمیت سلایق در امور مالیاتی عملیاتی و اجرایی کند.
مدبرنیا افزود: در صورتیکه مودیان مالیاتی تمامی فرآیند های قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ویژه اشخاص حقوقی را به درستی اجرا و عملیاتی کنند، دیگر نیازی به عملیات اظهارنامه ارزش و افزوده و عملیاتی نخواهد بود، چراکه در این سامانه ها هوشمندی لازم برای تهیه اظهارنامه از طریق داده های ثبتی برای اشخاص حقوقی فراهم شده است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اجباری شدن اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ویژه اشخاص حقوقی از ابتدای سالجاری تصریح کرد: بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی های مالیاتی تمامی شرکت های حقوقی از ابتدای اجرای این قانون در صورتی امکان پذیر است که شرکت و اشخاص حقوقی اطلاعات و فعالیت های صدور صورتحساب خدمات و فروش خود را در قالب این سامانه انجام دهند.
وی همچنین تصریح کرد: ۱۸ درصد جریمه مالیات ارزش افزوده به شرکت های حقوقی که این قانون را اجرا نکنند با بررسی پرونده افزوده خواهد شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.