اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 13 فروردين 1402 / کد مطلب: 14867 / نظرات: 0


بارشهای باران و برف در خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد


بارشهای باران و برف در خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد -کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای باران و برف همراه با رعد و برق بویژه در نیمه شمالی این استان به صورت متناوب و با شدت و ضعف تا روز سه‌شنبه هفته جاری دامه دارد.

آیدا فاروقی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت بیشترین میزان بارش هم در سمت شمال استان خراسان رضوی در دامنه های هزار مسجد و توابع شهرستانهای کلات و قوچان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: احتمال بارش باران برای مشهد و ییلاقات اطراف آن در ساعات ابتدایی امشب که مصادف با آخرین ساعات روز طبیعت و سیزده بدر است، وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی امروز و فردا، دوشنبه در مناطق کوهستانی سردسیر استان از جمله ارتفاعات بینالود و دامنه های هزار مسجد شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی بیان داشت: بارشهای پراکنده باران در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که بیشترین میزان مربوط به درگز با حدود پنج میلیمتر بوده است.

فاروقی اظهار کرد: فردا نیز بارش‌ها به شکل رگباری است و جاری شدن روانآب و آب گرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست و این در حالی است که از فردا، دوشنبه در مناطق مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شرقی استان خراسان رضوی روند افزایش دما آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس و تایباد با ۲۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در شهرستانهای بردسکن، تایباد و سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر مشهد طی شبانه‌روز گذشته بین هشت و ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: بیشینه دمای امروز هوای مشهد ۱۳ درجه و کمینه دمای هوای این کلانشهر پنج درجه پیش بینی شده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.