اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 13 فروردين 1402 / کد مطلب: 14866 / نظرات: 0


محموله غیرمجاز زغال چوب در سبزوار کشف شد


محموله غیرمجاز زغال چوب در سبزوار کشف شد  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: در آستانه روز طبیعت و با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره ۵۰۰ کیلوگرم زغال غیرمجاز چوب درختان جنگلی در این شهرستان کشف شد.

عباسعلی کیانی فرد  با اشاره به پایش مستمر کوره های تولید زغال شهرستان با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی، افزود: در این راستا یک کارگاه غیرمجاز که در آن ۵۰۰ کیلو زغال چوب تولید شده بود از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شناسایی و مهر و موم شد.

وی گفت: بر اساس قانون حفاظت از جنگلها و مراتع کشور، هرگونه قطع درخت و تهیه هیزم از چوب درختان جنگلی، تهیه زغال و ساخت کوره زغال ممنوع و جرم محسوب می شود.

وی افزود: اداره منابع طبیعی با توجه به وظیفه قانونی محوله به صورت سرزده از این کوره ها بازدید می کند تا تخلفی در استفاده از چوب درختان جنگلی در این کوره ها صورت نگیرد.

کیانی فرد با اشاره به فعالیت شبانه روزی گشت یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از قاچاق چوب با هشدار به تولید کنندگان زغال در این شهرستان اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در چهارچوب قانون با متخلفان برخورد و کوره‌های آنها پلمب خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه ها، تصرف اراضی ملی و یا قاچاق چوب، مورد را با تلفن های ۱۳۹ یا ۰۴ ۱۵۰۴ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سبزوار با ۷۲۰ هزار هکتار مساحت، دارای ۶۲۰ هزار هکتار عرصه ملی است.

این شهرستان ۱۱۹ هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی دارد که همواره در معرض توفان های ماسه ای است.

اوایل دهه ۱۳۴۰ به دلیل کویری بودن منطقه و هجوم شن های روان به مناطق روستایی و شهری سبزوار، طرح کاشت درختچه‌های تاغ در این شهرستان به اجرا درآمد که به سبب رسیدگی و محافظت فراگیر منابع طبیعی به جنگل‌های تاغ انبوه تبدیل شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.