اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1401 / کد مطلب: 14818 / نظرات: 0


طرح توسعه باغ های دیم در ششتمد خراسان رضوی باید مورد توجه قرار گیرد


طرح توسعه باغ های دیم در ششتمد خراسان رضوی باید مورد توجه قرار گیرد  قائم مقام رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح توسعه باغ های دیم به ویژه در اراضی شیبدار شهرستان ششتمد باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد صبور در آیین معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ششتمد گفت: این شهرستان ظرفیت های مناسبی در حوزه کشاورزی به ویژه در خصوص توسعه باغ های دیم دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییرات آب و هوایی طرح توسعه باغ های دیم همچون درخت و درختچه های سنجد و عناب، در کنار گیاهان دارویی سماق و آنغوزه، علاوه بر درآمدزایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

صبور با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم خراسان رضوی از اجرای طرح، کاشت سالانه ۳۷ میلیون نهال در بازه زمانی چهارساله است.

قائم مقام رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به منظور توسعه جنگل کاری و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها در مرحله اجراست.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات محسن حجتی‌نژاد، مدیر سابق جهاد کشاورزی‌ ششتمد، علیرضا هاشم آبادی به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

شهرستان ششتمد دارای هشت هزار هکتار کشتزار و ۱۱ هزار هکتار عرصه باغی است که ۹ هزار بهره‌بردار در این گستره فعالیت دارند.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.