اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 مهر 1401 / کد مطلب: 14778 / نظرات: 1


اختصاص بودجه ویژه برای مرمت گنبد آرامگاه «ملا هادی سبزواری» و تسریع در مرمت آثار فرهنگی


اختصاص بودجه ویژه برای مرمت گنبد آرامگاه «ملا هادی سبزواری» و تسریع در مرمت آثار فرهنگی
 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «حاج ملا هادی سبزواری» شخصیتی استثنایی در جهان فلسفه و عرفان است و آرامگاه این فیلسوف یک میراث فرهنگی بزرگ است که امروز ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت گنبد آرامگاه این عارف بزرگ اختصاص یافت.

 عزت‌الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در نشست با مسوولان سبزوار در این شهرستان افزود: امروز همچنین به تصویب رسید تا مرمت کاروانسرای روستاهای زعفرانیه و مهر بدون تشریفات و برگزاری مناقصه و با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی که اهلیت این امر را داشته باشد، در مدت کوتاهی به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه سبزوار کلکسیونی از گنجینه‌های ارزشمند میراث فرهنگی است، افزود: در این سفر تلاش شد تا مشکلات طرح‌ها در محل برطرف شود و دیگر نیازی به ارجاع به مرکز و عبور از نظام پیچیده و قوانین دست و پاگیر نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با تصمیم‌گیری در محل مکان‌های بازدید شده، مصوبه‌ها به انجام رسید؛ باید کار عملیاتی به سرعت انجام شود، به طوری‌که در برخی طرح‌ها ظرف مدت یک هفته و یا ۱۰ روز نتایج سفر مشاهده شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب سبزوار در مسیر زائران امام رضا(ع) افزود: مصلی این شهر دارای سازه منحصر به فرد و مربوط به دوره ایلخانیان است که تا کنون رها شده بود، با هماهنگی شهرداری سبزوار و صدور مجوزهای لازم، مورد بهره‌برداری گردشگران و مردم این شهر قرار خواهد گرفت.

اختصاص بودجه ویژه برای مرمت گنبد آرامگاه «ملا هادی سبزواری» و تسریع در مرمت آثار فرهنگی 

ضرغامی ادامه داد: این محل با ایجاد فضای سبز و پارک بزرگ در اطراف آن و نیز ارائه سرویس‌های خدماتی و تجاری دچار تحول عظیمی خواهد شد که پذیرای مردم محلی و نیز گردشگران خواهد شد.

وی اظهار کرد: در رابطه با تپه دامغانی‌ها نیز تلاش می‌شود تا مصوبات لازم از اداره راه و شهرسازی اخذ شود تا با ارائه زمین معوض این تپه به تملک میراث فرهنگی درآید و سپس برای اجرای طرح‌های مختلف در محل این تپه، اقدامات لازم انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تلاش می‌شود تا در سبزوار که در این سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و نیز هر نقطه‌ای از ایران که فضای گردشگری مفرح برای تولید شادی مردم وجود داشته باشد، یک شکوفایی و جهش گردشگری رخ دهد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های سبزوار وجود سازمان‌های مردم نهاد(سمن) فعال در حوزه گردشگری است که در کمتر جایی از کشور مشاهده می شود.

اختصاص بودجه ویژه برای مرمت گنبد آرامگاه «ملا هادی سبزواری» و تسریع در مرمت آثار فرهنگی 

ضرغامی گفت: این پسران و دختران جوان و نوجوانی که در خصوص شناساندن ادبیات و مفاخر سبزوار کوشش می‌کنند و به این امر تسلط دارند سرمایه‌های این مملکت محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت این سمن ها در فضای مجازی افزود: این گونه فعالیت‌هاست که نشان می‌دهد فضای مجازی، فرصتی استثنایی است که از دغدغه اصلی و ظرفیت‌های متنوع موجود از جوانان و نوجوانان دختر و پسر حکایت می‌کند.

ضرغامی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که تعریف دیگری از نوجوانان و جوانان ما به دنیا ارائه بدهد، اما اگر کسی قصد دارد تفکر و احساسات واقعی نوجوانان ایرانی را دریابد باید به این دختران و پسران توجه کند که با عشق و علاقه و توجه به مفاخر خود فعالیت می‌کنند که هم استعدادهای خود را شکوفا کرده و هم مردم و گردشگران از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز (پنجشنبه) از ۶ بنای تاریخی سبزوار شامل کاروانسرا و یخدان روستای زعفرانیه، مصلی سبزوار، آرامگاه اسرار، مسجد جامع و مدرسه علمیه فخریه این شهر بازدید کرد.

شهرستان سبزوار دارای یکصد اثر تاریخی و میراث فرهنگی فاخر است.

 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.