اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 7 شهريور 1401 / کد مطلب: 14758 / نظرات: 0


۱۰۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می‌شود


۱۰۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد می‌شود
 رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با رایزنی‌های انجام شده مجوز ساخت صد واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل کسب شده که هم اکنون در حال عقد قرارداد با خیران قرار دارد.

محمد علی زنگنه اسدی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه سبزوار افزود: این واحدها با ۴۵ متر مساحت ایجاد می‌شود که با تحقق آن زمینه مناسبی برای ارتقاء ازدواج دانشجویی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در رابطه با ترویج و تسهیل ازدواج دانشجویی همچنین کلبه ازدواج در دانشگاه راه اندازی شده است که پیش، حین و بعد از ازدواج خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان ارائه می‌کند.

پیست دوچرخه سواری ویژه دختران دانشجو ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: در حوزه ورزشی نیز تا اولین آکادمی هندبال این دانشگاه به عنوان نخستین آکادمی هندبال در بین دانشگاه‌های کشور آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه حکیم سبزواری، ۲ تفاهمنامه بین این دانشگاه و فدراسیون‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و دارت منعقد شد تا آکادمی این رشته‌ها نیز ایجاد شود.

زنگنه اسدی ادامه داد: همچنین پیست دوچرخه سواری دختران در داخل دانشگاه جانمایی شده است و تلاش‌ها برای اجرای این طرح در حال انجام است.

۳۰ واحد فناور در دانشگاه حکیم فعالیت می‌کنند

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز به منظور تکمیل زنجیره فناوری دانشگاه حکیم سبزواری، با آغاز فعالیت مدیریت کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد علوم انسانی تا انتهای شهریورماه سال جاری فعال خواهد شد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین مجوز اولیه ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه اخذ شده و ۵۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه به آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با فعالیت این پردیس، حداقل ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه، در این بخش جذب شوند.

۳۰۰ قرارداد پژوهشی و آموزشی در دانشگاه منعقد شده است

زنگنه اسدی گفت: با وجود کمبودها در منابع تاکنون ۵۰ ایثارگر کارمند در دانشگاه تبدیل وضعیت شده‌اند و ۲۲ نیروی جدید نیز جذب می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۳۰۰ قرارداد پژوهشی، آموزشی و غیر آن در این دانشگاه منعقد شده که مهمترین دستاورد حقوقی اخذ مجوز کلینیک حقوقی دانشگاه است که شامل خدمات مختلف آموزشی، مشاوره‌ای، وکالتی و داوری است.

ایجاد پنج رشته جدید در دانشگاه حکیم سبزواری

رییس دانشگاه حکیم سبزواری بیان کرد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته، گرایش‌های خاصی در رشته‌های مدیریت بازرگانی، معدن، حقوق، آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و کامپیوتر در این دانشگاه ایجاد شد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ عضو هیات علمی در دوره های فرصت مطالعاتی در خارج از کشور هستند و در ۲ سال گذشته نیز ۲۰ دانشجوی دکتری از فرصت مطالعاتی در سایر کشورها استفاده کردند.

زنگنه اسدی با اشاره به تحصیل ۶۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری، ادامه داد: در صورت وجود زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه خوابگاه، این دانشگاه آمادگی جذب بیش از هزار دانشجوی خارجی را دارد.

۱۳ استاد تمام، ۹۸ دانشیار و ۱۴۲ استادیار در دانشگاه حکیم در حال فعالیت هستند. همچنین ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.