اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 تير 1401 / کد مطلب: 14741 / نظرات: 0


وضعیت طلاق در سبزوار نگران کننده است


وضعیت طلاق در سبزوار نگران کننده است
 رییس دادگستری سبزوار گفت: وضعیت طلاق در سبزوار رو به افزایش و نگران کننده است و باید با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جلوی این پدیده گرفته شود.

 میرعلم سیدی عصر سه شنبه در نشست خبری افزود: طی یک سال گذشته تاکنون یک هزارو ۳۸۷ فقره پرونده طلاق در این شهرستان تشکیل شده که این میزان در مدت مشابه یک هزار و هفت فقره بوده است.

وی اظهار داشت: آرای صادره طلاق در شهرستان سبزوار طی یک سال گذشته  بیش از ۳۰۰ مورد نسبت به مدت مشابه قبل تر بیشتر شده است که این موضوع زیبنده شهرستان دارالمومنین سبزوار و نیز نظام جمهوری اسلامی نیست.

رییس دادگستری سبزوار با بیان اینکه یکی از توطئه های دشمن ازطریق فضای مجازی دامن زدن به آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده است، گفت: در راستای کاهش آمار طلاق، نشست هایی با دانشگاهها و نهادهای مرتبط شهرستان سبزوار برگزار شده تا با انجام تفاهم نامه زمینه کاهش طلاق فراهم شود.

 سیدی در ادامه افزود: به منظور کاهش بار دستگاه قضایی و ختم دعاوی مردم با صلح و سازش، ۹۵ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه‌های صنفی این شهر راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در ماه های گذشته یک هزارو ۲۵۳ فقره پرونده به شعب همیاران شوراهای حل اختلاف شهرستان سبزوار ارجاع شده است که با تلاش همیاران، ۷۸۰ پرونده   به سازش منتهی شده است.

سیدی افزود: شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد، مراکز آموزشی و اتحادیه ها فعالیت می کنند و از این طریق پرونده های قابل گذشت توسط معتمدان و بزرگان، مورد صلح و سازش قرار می گیرد.

رییس دادگستری سبزوار گفت: چنانچه پرونده‌ها توسط همیاران شورای حل اختلاف در نهادهای مورد نظر به صلح و سازش برسد، مختومه می‌شود و چنانچه به صلح و سازش منجر نشود در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته با تلاش دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، شاخص های امنیتی سبزوار ارتقا یافته چنانکه طی مدت ۱۰ ماهه سال ۹۹، تعداد ۱۵ فقره قتل در سبزوار رخ داد که این میزان در مدت ۱.۵ سال گذشته تنها سه مورد بوده است.

سیدی افزود: با هدف برقراری احساس امنیت بیشتر و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سبزوار با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضا ایجاد و به منظور  صدور کیفرخواست و تسریع در احکام، شعبه ای ویژه برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با جرایم خشن ایجاد شده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.