اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 فروردين 1401 / کد مطلب: 14711 / نظرات: 1

وزیر نیرو:


مشکلات ارزی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن بر طرف شده است


مشکلات ارزی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن بر طرف شده است
 وزیر نیرو گفت: مشکلات ارزی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران واقع در شهرستان داورزن به طور کامل بر طرف شده و موضوع تبدیل ریال به ارز آن در مرحله پیگیری است.

 علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه در داورزن طی سالهای گذشته پیشرفت اندکی داشته است.

وی ادامه داد: طی دو سه ماه گذشته اعتبارات خوبی به طرح نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن تزریق شده است که با پیگیری تلاش می شود مرحله نخست این نیروگاه به  بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو گفت: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم  وزارت نیرو برنامه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را طی چهار سال تدوین کرد و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی داورزن، به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه در حال ایجاد است.

این نیروگاه در بخش باشتین و در گستره ۴۰ هکتار به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی عملیاتی شده است و ایجاد آن بر پایه اولویت‌های وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز منطقه و کشور، با هدف پایداری بخشی و تامین نیاز شبکه سراسری برق طراحی و اجرایی شده است که بر تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان داورزن نیز مستقیم و غیرمستقیم تاثیر مثبت خواهد داشت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.