اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 فروردين 1401 / کد مطلب: 14708 / نظرات: 0

وزیر صمت:


سهم شرکت های دانش بنیان در بهره‌وری واحدهای اقتصادی برجسته‌تر می‌شود


سهم شرکت های دانش بنیان در بهره‌وری واحدهای اقتصادی برجسته‌تر می‌شود
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدوین یک برنامه جامع، به دنبال افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان در بنگاه های اقتصادی هستیم تا واحد های صنعتی، تجاری و معدنی برای رشد بهره‌وری، هزینه قابل توجهی را صرف این بخش کنند.

 سید رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از سوی دیگر پیگیر این موضوع خواهیم بود که دانش بنیانی کردن واحدهای اقتصادی همراه با افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید را داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور، عنوان کرد: این گونه اقدامات نباید مانند مقاله نویسی باشد بلکه باید اثر واقعی در اقتصاد بگذارد و در بخش های مختلف تاثیرگذار باشد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون نشست هایی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است تا با تدوین ضوابطی، فعالیت شرکت های دانش بنیان در بنگاه های بزرگ اقتصادی تسریع یابد و از سوی دیگر این بنگاه ها مبالغ قابل توجهی را برای تحقیق و توسعه در اختیار این شرکت ها قرار دهند.

فاطمی امین درخصوص مشکلات واحدهای اقتصادی در سبزوار نیز گفت: با نشستی که با فعالان این حوزه برگزار شد، مشخص گردید موضوع سرمایه در گردش، تخصیص زمین، تامین برق صنعتی و برخی موانع اداری از مهمترین مشکلات فعالان حوزه اقتصاد در این شهرستان است.

وی ادامه داد: در راستای رفع این مشکلات، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مسوول پیگیری شده و بنده نیز بر انجام آن نظارت خواهم داشت.

وی، در خصوص اقدامات در مسیر تحقق شعار سال هم گفت: یک بخش این شعار اشتغال زایی است و بخش دیگر دانش بنیانی است، از این رو هدف ما ارتباط بیشتر و دقیق تر صنعت و دانشگاه است چرا که این موضوع یک ضرورت مهم در راستای اجرایی شدن شعار سال است و خوشبختانه این موضوع هم مورد استقبال واحدهای صنعتی و پژوهشی قرار گرفته است.

وزیر صمت ادامه داد: بنا شد با همین هدف یک کار مشترک اقتصادی و علمی بین دانشگاه حکیم سبزواری و بخش اقتصاد این شهرستان انجام پذیرد تا با پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک کار نمونه در سطح کشور و سبزوار اجرا شود.

بازدید از طرحهای صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان سبزوار بود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.