اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 3 فروردين 1401 / کد مطلب: 14704 / نظرات: 0


۳۲ هزار ماموریت اورژانسی در غرب خراسان رضوی انجام شد


۳۲ هزار ماموریت اورژانسی در غرب خراسان رضوی انجام شد
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در راستای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان حوادث، این نهاد ۳۲ هزار ماموریت را در سال گذشته به انجام رسانده است.

دکتر عباس کافی افزود: از این تعداد ماموریت ۲۲ هزار و ۹۸۳ مورد ماموریت های درون شهری و ۹ هزار و ۷۱ مورد ماموریتهای جاده ای بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین پنج هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۶ هزار و ۷۰۰ مورد مرتبط با حوادث غیرترافیکی و اورژانسی داخلی بوده است.

دکتر کافی افزود: در مجموع این ماموریت ها بیش از ۳۴ هزار و ۷۰۹ بیمار و مصدوم به وسیله ناوگان زمینی اورژانس به بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار منتقل شده اند.

وی افزود: همچنین تیم عملیاتی اورژانس هوایی غرب خراسان رضوی در طول سال گذشته ۶۹ سورتی پرواز داشته است که در آن ۸۹ مصدوم حوادث ترافیکی و بیماران اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر کافی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده ها و مسیرهای ارتباطی غرب خراسان رضوی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات رانندگی و ترافیکی این ایام در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور خدمات رسانی مطلوب به حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی نیز، ستاد بحران اورژانس در مرکز کنترل و فرماندهی عملیات بحران این مرکز تشکیل شده است.

کافی تصریح کرد: سازمان اورژانس ۱۱۵ با مشارکت ۳۰۰ کارشناس فوریتهای پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران در ۳۰ پایگاه شهری و جاده ای اورژانس در طرح نوروزی شرکت دارد.

وی ادامه داد: نیروهای امدادرسان سبزوار با استفاده از ۵۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان واسعی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ ایستگاه سلامت در تمام مدت اجرای طرح یاد شده در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.