اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 10 بهمن 1400 / کد مطلب: 14692 / نظرات: 4


معاون قوه قضاییه خواستار تسریع در انتقال زندان سبزوار به خارج از شهر شد


معاون قوه قضاییه خواستار تسریع در انتقال زندان سبزوار به خارج از شهر شد
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: با توجه به فرسودگی ساختمان زندان سبزوار و لزوم توسعه امنیت اجتماعی، مراحل انتقال زندان به خارج این شهر باید تسریع شود.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان سبزوار در گفتگو با خبرنگاران افزود: از سالیان گذشته زمینی برای جابجایی و انتقال زندان سبزوار اختصاص یافته و تاکنون بخشی از مراحل احداث آن نیز انجام شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه حقوقی شهرستان سبزوار را نبود ساختمان مستقل پزشکی قانونی دانست و ادامه داد: برای این منظور زمینی مشخص شده که باید بودجه آن تامین شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در سفر به شهرستان سبزوار برخی مشکلات و معضلات حقوقی  مورد بررسی قرار گرفت که یکی از موارد موضوع  زمین خواری بود که دستور رسیدگی سریعتر به این پرونده‌ها داده شد.

وی با بیان اینکه در مسیر مقابله با زمین خواران نباید حقوق مردم تضیع شود افزود: از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان سبزوار، بخشی ار اراضی تصرف شده به بیت المال بازگشته است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه، همیاران شورای حل اختلاف در سبزوار با همت امام جمعه شکل گرفته که در زمینه صلح و سازش بدون تحمیل هزینه ای برای نظام و دستگاه قضا، اقدامات چشمگیر انجام داده اند.

وی گفت: آمار درخواست های طلاق در شهرستان سبزوار نیز طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته که جای تقدیر دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه افزود: با اقدامات قاطع دستگاه قضایی شهرستان سبزوار در برخورد با اراذل و اوباش میزان جرایم خشن در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح امروز با سفر به شهرستان سبزوار و حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی شهرستان سبزوار و نشست شورای اداری این شهرستان از برنامه های مسوولان قضایی کشور در این شهر است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.