اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 4 بهمن 1400 / کد مطلب: 14690 / نظرات: 2


فرماندار: شاخص‌های شهر اسلامی مورد توجه مدیریت شهری سبزوار قرار گیرد


فرماندار: شاخص‌های شهر اسلامی مورد توجه مدیریت شهری سبزوار قرار گیرد
 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: شاخص‌های شهر اسلامی در بخش های مختلف عمران، آبادانی و تکریم مردم باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در مراسم معرفی شهردار جدید سبزوار افزود: نبود تبعیض، برابری در ارائه خدمات، انضباط مالی و توجه به نیروی انسانی، جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و توجه به خواسته‌ها و نیازهای واقعی مردم، رعایت عدالت و انصاف از محورهای شهر اسلامی است.

وی ادامه داد: در معیارهای یک شهر اسلامی تسهیل و تسریع در کار مردم و تکریم آنها مورد توجه است بطوریکه شهروندان در مراجعه به دستگاههای اجرایی و شهرداری با پاسخ قانع کننده مواجه شوند.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای تحقق شهر اسلامی و آباد در جانمایی عناصر شهری، طراحی‌ها و برنامه ریزی علاوه بر پیروی از الگوهای مشخص باید نقش و مشارکت  مردم نیز در نظر گرفته شود.

وی با قدردانی از تلاش شورای اسلامی دوره پنجم و شهردار پیشین سبزوار افزود: شهردار جدید نیز باید با توجه به انضباط مالی، تبعیت قانونمند از مصوبات شورا، توجه به نیروی انسانی مستعد و خلاق شهرداری، بهره گیری از خرد جمعی و همراهی با دستگاه‌های اداری زمینه خدمت بیشتر به مردم و توسعه شهری را فراهم نماید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز گفت: اداره امور شهرها کار سخت و پیچیده ای است و  تنوع کاری مدیریت شهری در قالب سازمان مدیریت شهرداری ها با گستره وسیع تر و تنوع بیشتر همراه است.

علیرضا خادم پیر افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شهر سبزوار، چهره ناموزون شهر است، انتظار می رود این شهر با همه ظرفیت و قابلیت ها این مشکل را رفع و این مهم را به سوی نمادهای ایرانی و اسلامی هدایت کند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری نیازمند جلب مشارکت مردم در تمامی خدمات شهری است و در برنامه های شهری در ابعاد مختلف جلب مشارکت مردم در این سازمان اجتماعی می تواند به عنوان یک قدم در هم افزایی و یکپارچگی موثر باشد.

موسی رجب زاده، آذر ماه امسال با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار به عنوان چهل و دومین شهردار سبزوار انتخاب و هفته گذشته  با امضای وزیر کشور به عنوان شهردار سبزوار منصوب شد.

وی پیش از این معاونت امور عمرانی فرمانداری سبزوار را برعهده داشت.

شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار در غرب خراسان رضوی ۲۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

۸۰۰ هکتار از وسعت سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر محسوب می‌شود و بر این اساس رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.